1 Laatst bewerkt door manika (11-11-2007 14:51)

Onderwerp: Uitsteker koekje met tekst ???Wie heeft het wel eens gebruikt ?

Hoi,

Ik zag dit op de webshop : http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=252

Heeft iemand dit ? En is dit handig ? Er staat ook bij dat je het met marsepein kan gebruiken. Ik wilde even weten hoe de cijfers zijn ? Is het mooi als je het indrukt in marsepein ? Oh en zijn de cijfers kleiner dan de metalen uitstekers ?

Groetjes,

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

2

Re: Uitsteker koekje met tekst ???Wie heeft het wel eens gebruikt ?

manika schreef:

Hoi,

Heeft iemand dit ? En is dit handig ? Er staat ook bij dat je het met marsepein kan gebruiken. Ik wilde even weten hoe de cijfers zijn ? Is het mooi als je het indrukt in marsepein ? Oh en zijn de cijfers kleiner dan de metalen uitstekers ?

Het zijn klene lettertjes, en zeer duidelijk in gladde marsepein en fondant, niet te vergelijken met de metalen uitstekers die men gebruikt op een letter uit te steken uit marsepein of fondan en vele malen groter zijn.

De koekjesletters zijn zeer geschikt om kleine teksten te maken of te gebruiken om bvb koekjes met tekst te bakken zonder verder versiering etc...ik heb ze en ben er zeer tevreden over.  Ik heb ze pas nog gebruikt voor een serie kleine cakejes met halloween, lekker snel ook, ik heb even een fotootje geuploaded, niet heel scherp want het is deel van een grotere foto maar hoop dat het duidelijk genoeg is, op de tombstone de letters RIP en op het plankje de naam van de jongen, seriematig gebruik op kleine cakjes, koekjes, cupcakes etc. scheelt het gewoon een berg tijd:

http://i182.photobucket.com/albums/x11/derizann/letters.jpg

I believe in Sandy Claws

3

Granny W. schreef:
manika schreef:

Hoi,

Het zijn klene lettertjes, en zeer duidelijk in gladde marsepein en fondant, niet te vergelijken met de metalen uitstekers die men gebruikt op een letter uit te steken uit marsepein of fondan en vele malen groter zijn.

De koekjesletters zijn zeer geschikt om kleine teksten te maken of te gebruiken om bvb koekjes met tekst te bakken zonder verder versiering etc...ik heb ze en ben er zeer tevreden over.  Ik heb ze pas nog gebruikt voor een serie kleine cakejes met halloween, lekker snel ook, ik heb even een fotootje geuploaded, niet heel scherp want het is deel van een grotere foto maar hoop dat het duidelijk genoeg is, op de tombstone de letters RIP en op het plankje de naam van de jongen, seriematig gebruik op kleine cakjes, koekjes, cupcakes etc. scheelt het gewoon een berg tijd:

http://i182.photobucket.com/albums/x11/ … etters.jpg

Nou dat moet ik dus hebben !!!!! Werkt het handig ? Ik had als vervanging van de uitstekers tappits maar dat vind ik dus rottig werken !!!!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

4

Tappits werken perfect mits goed gebruikt, beste gebruiken met flowerpaste of mexicanpaste, altijd mooi effect.

Ik weet niet of je vroeger wel eens drukletterjes als kind hebt gehad om te stempelen want ze werken op dezelfde manier, je schuift de tekst in spiegelbeeld in een rail en dan 'stempel' je de boel in de fondant, marsepein of koekdeeg......

I believe in Sandy Claws

5 Laatst bewerkt door manika (11-11-2007 16:39)

Granny W. schreef:

Tappits werken perfect mits goed gebruikt, beste gebruiken met flowerpaste of mexicanpaste, altijd mooi effect.

Ik weet niet of je vroeger wel eens drukletterjes als kind hebt gehad om te stempelen want ze werken op dezelfde manier, je schuift de tekst in spiegelbeeld in een rail en dan 'stempel' je de boel in de fondant, marsepein of koekdeeg......

:lol: ik begrijp nu wel hoe die tappits werken, maar om nou 2008 af te druken en dat 100 x per cijfer vind ik erg veel werk.
Inderdaad die druk letters ken ik nog wel van vroeger. Toch jammer dat ik die spullen niet meer hebt bewaard. Alles weg gegooid en paar maanden later kwam mijn bakverslaving :lol:

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

6

manika schreef:

:lol: ik begrijp nu wel hoe die tappits werken, maar om nou 2008 af te druken en dat 100 x per cijfer vind ik erg veel werk.
Inderdaad die druk letters ken ik nog wel van vroeger. Toch jammer dat ik die spullen niet meer hebt bewaard. Alles weg gegooid en paar maanden kwam mijn bakverslaving :lol:

:)) Ach dat is met alles hoor, dat weggooien, daar kan ik intussen op mijn leeftijd boeken mee vullen :))

De koekjesletters zijn voor dit soort drukwerkje gewoon een uitkomst, wil je eens wat anders kun je natuurlijk ook met ouwel werken.
Iets duurder maar ook erg leuk en zeer verzorgd als het netjes moet zijn.

Daar kun je dan een wens, naam, datum etc in postzegel of bannerformaat op laten drukken.....Ik weet niet welke shop dat je daar voor moet hebben en ik zelf zit nog op materiaal te wachten en het kosten plaatje te berekenen.
Misschien doet je plaatselijke banketbakker wel zo iets.

I believe in Sandy Claws

7

ik heb het liggen, maar tot nu toe nog niet gebruikt ;)  maar ik dacht het wel op lonneke haar site gezien te hebben, piep daar misschien even ....

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

8

ik heb ze ook gebruikt
voor mijn nieuwe kleindochter die helaas mamma's buik nog heel lekker vindt
werkt ontzettend leuk
, ik heb koekjes gebakken volgens karens recept
foto's komen als de kleine is geboren

cateren is ook gebakjes maken :)