1

Onderwerp: ruiten

Zodra de taart met marsepein/fondant bekleed is, druk je eerst met een patchwork uitsteker (een ruit/wyber) het patroon in de zijkant van de taart (heel voorzichtig hoor) helemaal rondom.
En dan is het het mooiste als je je ruiten (met de zelfde patchwork uitsteker) uit mexican paste haalt. Dan krijg je ze namelijk heeeeeeel dun. Maar ja die was mislukt dus toen heb ik het maar met  modelling paste gedaan. Zo dun mogelijk uitrollen, uitsteken en dan voorzichtig in de ruitjes plakken (water met een druppel glucose) die je al in de zijkant hebt gedrukt. Dan is het namelijk altijd mooi recht. Nou jullie hebben het gezien helemaal goed gelukt. En het is zaak dat je er gewoon de tijd voor neemt. Maar ja dat is eigenlijk met alles. Dus niet moeilijk wel veel werk.

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl

2

Re: ruiten

En dat wilde ik dus weten, want je ruitjes waren zo plat! Ik moest even in de taart duiken om te kijken hoe je dat gedaan had en nog wel zonder dat er wat uitrekte. (of dat is goed weggewerkt, hihi)

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

hoi karin

had nog wel een vraagje over de ruiten (niet dat ik ze ga maken, ben nog lang niet zover)

hoe meet je de ruiten zo af dat het begin en einde elkaar niet overlappen, want ieder taartvorm is ander qua afmeting. komt er ook rekenwerk bij kijken? of doe je dat gewoon op gevoel?

alvast bedankt

groetjes hanane
O..ja kijk ook op http://olalataarten.mijnalbums.nl

4

Nee hoor Hanane, het komt ook niet precies uit, maar dat zit aan de achterkant en die staat nooit op de foto  :Y  maar je moet het ook aan de achterkant wel zo netjes mogelijk weg werken natuurlijk.

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl

5

Hoi kan je die glucose zelf maken??/

Gr Gurdie

Taartie La Mama

6

gurdie schreef:

Hoi kan je die glucose zelf maken??/

Dat kun je niet..........