Onderwerp: Vliegtuig LenAir voor verjaardag Lennard!
Onze zoon Lennard werd vandaag 8 jaar! Woensdag had hij al zijn feestje in het Aviodrome, dus het was duidelijk wat voor taart er moest komen ! Een naam voor zijn vliegtuig was niet zo moeilijk: natuurlijk Len[color=FF0000]Air[/color]
Voor de wolken had ik blauwe suikerspin bedacht, dat heb ik pas op het allerlaatst eraan toe gevoegd en dat was maar goed ook, want nog geen uurtje later lag het alweer redelijk versnotterd op de taart, maar het effect was voor eventjes wel heeeeel leuk!
Lennard mocht van de week ook een foto als piloot in de cockpit, dus een pilotenpoppetje als extraatje op de taart!
De taart was biscuit met Zwitserse room en vruchtjes in de eerste laag en aardbeienjam als tweede. Het vliegtuig was van een in vorm gesneden cake die was gevuld met botercreme en een laagje jam, de vleugels waren massief cake en de staartdelen waren stukjes cracker die ik heb ingesmeerd met botercreme en ingepakt in de fondant. Voor de horizontale staartvleugeltjes heb ik een dun piepschuimplaatje door het vliegtuig gestoken waar die deeltjes op rusten, het opstaande staartstuk staat gewoon in een gleufje... Alles bleef gelukkig zitten!
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"