1

Onderwerp: hoe geef ik mijn cakejes een zilver laagje

Onze zoon Abel wordt volgende week 6 jaar,hij wil zijn feestje en de traktatie op school in de ruimtevaart/sterrenhemel sfeer.
nu hadden we bedacht om sterretjes en maantjes te maken(van cake),graag zou ik deze met zilver willen bedekken(fondant en/of marsepein of anders)
Heeft een van jullie een idee daarvoor/wat mogelijk is
Of misschien zijn er nol andere briljantie ideen,die niet veel tijd kosten en makkelijk te maken zijn(ik ben(nog0 niet zo handig)
Alvast hartelijk dank voor het meedenken
vriendelijke groet
Renske

2 Laatst bewerkt door Jojanneke (09-11-2007 14:17)

Re: hoe geef ik mijn cakejes een zilver laagje

Ik weet niet of er kleurstof in zilver bestaat, en anders misschien eetbare glitterstof in het zilver dat moet er vast wel zijn, bij de webshop hebben ze het, even voor je gekeken.
Succes

Groetjes Jojanneke

3

Als je je fondant of marsepein lichtgrijs maakt en er dan zilverpoeder van bijvoorbeeld Squires (deze: http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=482 of deze: http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=655 ) met een kwastje erop poedert, moet dat lukken.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Marianne en Jojanneke,hartstikke bedankt voor jullie tips.Hier kan ik mee aan de slag!!
groet Renske

5

Als je het echt goed zilver wil hebben zou ik de zilverpoeder erop verven, dan geeft een sterker resultaat als alleen poederen. Je maakt de verf aan met wat wodka (heel klein beetje is al genoeg en de alcohol vervliegt, dus geen zorgen over dronken kindertjes ;)).

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

6

Sigrid schreef:

de alcohol vervliegt, dus geen zorgen over dronken kindertjes ;)).

Hoezo zorgen maken? dan heb je een rustig kinderfeestje en slapen ze lekker :lol:

Alles goed???? nee 3 fout

7

Ik zie nu pas dat je ook om makkelijk(er) uitvoerbare idee

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!