1

Onderwerp: Merinque poeder

Wie gebruikt er de merinque poeder van Wilton? Waar gebruik je het allemaal voor en is het lang houdbaar?
Bedankt voor het kijken, Annelieke

2

Re: Merinque poeder

annelieke schreef:

Wie gebruikt er de merinque poeder van Wilton? Waar gebruik je het allemaal voor en is het lang houdbaar?

Is gewoon eiwit poeder, te gebruiken bvb in royal icing.je kunt ook vers eiwit in andere gerechten vervangen door opgelost eiwitpoeder.......de verhodingen staan er meestal wel op.

Als het goed is staat er een houdbaarheidsdatum op en goed droog bewaard kan het aardig lang mee......

I believe in Sandy Claws

3 Laatst bewerkt door dutchdecorator (10-11-2007 20:01)

Hoi Annelieke,

Ik gebruik het altijd om icing te maken juist omdat het geen gewoon eiwitpoeder is!

er zitten allerlei toevoegingen bij zoals zetmaal en antiklonter middel.
je kunt het gelijk bij de suiker gooien daarna het water erbij en mixen maar verzekerd van een goede icing.
ik heb het idee dat de icing met gewoon eiwit poeder de stijfheid een beetje verliest als je het lang vasthoud nou dat doet wilton dus echt niet.

ik gooi bij donkere kleuren botercreme ook een eetlepel merengue erbij om het uitlopen van de kleur te voorkomen.

Het is heel lang houdbaar als het maar droog blijft.
verder gebruik ik het nergens voor.

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

4

dutchdecorator schreef:

Hoi Annelieke,

Ik gebruik het altijd om icing te maken juist omdat het geen gewoon eiwitpoeder is

:)) Versterkt of niet, blijft gewoon eiwitpoeder hoor.......Wilton had vroeger 2 soorten, de gewone en de versterkte....ik weet niet of ze er nog steeds 2 voeren.....de ene pot had een blauwe rand, de andere een soort vreemd roze oranje achtige rand.......

Ik gebruik tegenwoordig de versterkte van Meri white.........maar een onversterkte kan net zo goed gebruikt worden, maar beter even (minimaal een aantal uren) van te voren aanmaken zodat je de volle kracht van de eiwitten erin hebt.....verder maakt het weinig verschil wat betreft het eindproduct........

I believe in Sandy Claws

5

Bedankt voor jullie duidelijke antwoorden!
Annelieke