1

Onderwerp: Heerlijke chocoladecake

Nog een engels recept:
175 gram zelf rijzend bloem
200 gram suiker
100 gram margarine
25 gram cacoa
1/2 theelepel zout
2 eieren
5 tablespoons carnated (evaporated) milk (moeilijk te vinden en weet even niet zo gauw hoe het in het nederlands heet)
5 tablespoons water

Mix alle ingredienten en bak het op 170-180 graden voor ongeveer 20-30 minuten.
Heerlijk met de frosting die ik al heb geplaats!

Die melk heb ik nog niet gevonden, heb zelf een blikje meegekregen, toch moet het hier wel ergens te koop zijn, ook in de supermarkten. AH of iets dergelijks.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

2

Re: Heerlijke chocoladecake

Pooh schreef:

5 tablespoons carnated (evaporated) milk (moeilijk te vinden en weet even niet zo gauw hoe het in het nederlands heet)

Die melk heb ik nog niet gevonden, heb zelf een blikje meegekregen, toch moet het hier wel ergens te koop zijn, ook in de supermarkten. AH of iets dergelijks.

Bedoel je gecondenseerde melk? Heel zoet?
Dat verkopen ze bij ons bij de Super de Boer (kleine vestiging hier dus zal bij de meesten wel verkrijgbaar zijn), staat bij de koffiemelk en is een blikje met wit en een meisje erop.

3

evaporated milk, daar heb je ook de ongezoete versie van, nestle Carnation oid.???  Is ook een soort van koffiemelk, alleen gecondenseerd

4

nestle carnation is de goede, ik heb het zelf nog niet gevonden, bij de melk niet en bij de kofiemelk niet. Heb nog wel een blikje meegekregen. Het is niet precies gecondenseerde melk zei degene van wie ik het recept had.

Ow als ik denk aan die taart loopt het water me weer in de mond!

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

bedoel je de volle melkpoeder van nestle? want die staat vaak bij de surinaamse/indische etc spullen (bij ons bij de c1000) in ieder geval wel

Alles goed???? nee 3 fout

6

Voor evaporated milk kun je het beste koffiemelk nemen, amerikaanse is altijd ongezoet.

I believe in Sandy Claws