1

Onderwerp: vullen van een stapeltaart

ik heb een klein vraaje vanavond ga ik een taart vullen met citroenkwarktaart en botercreme.
is het nou nog lekker om de taart ergens mee te besprenkelen bv rumaroma?
of zal ik iets door de botercreme doen ik heb wel citroenrasp maar weet niet of dat lekker is.
ik heb het nog niet zo vaak gedaan dus misschien zijn dit rare vragen en misschien weet iemand hier antwoord op?

alvast bedankt

2

Re: vullen van een stapeltaart

Nooit besprenkelen met een aroma, dat is ronduit smerig, te geconcentreerd....je kunt denken aan een likeur of aaandere sterke drank maar in mijn optiek en de meest gebruikte door banketverwerkers is een bakkerssiroop 2 delen (recept staat in de receptensectie) en 1 deel likeur (dat is om de hoeveelheid alcohol te reduceren:))

Het besprenkelen van de cake heet tremperen en daar kun je dan ook op zoeken, de smaak is natuurlijk persoonlijk, bij een citroenachtige vulling zou ik zelf kiezen voor een limoncello (citroenlikeur) maar als je van rum houdt zou ik kiezen voor bvb een strohrum.....

Bij een goede slijterij kun je meestal kleine flesjes kopen die voldoen voor dit werkje of nog beter, ga je vrienden af en duik in hun likeurcollectie en biets gewoon wat af, zo krijg je op den duur een leuke collectie smaakjes in huis :)

Je kunt ook kiezen voor smaaksiropen en die aanlengen met wat water en de gebruiken om te besprenkelen, weer anderen nemen vruchtensap wat ik niet te pruimen vind maar dat is puur persoonlijk maar gebruik je dat zou ik het wel even verhitten op 80 graden en af laten koelen voor je het gebruikt om te tremperen.

I believe in Sandy Claws