Onderwerp: Waar zijn Mokka schuimpjes voor IJstaart te koop?
Laatst wou ik een heerlijke ijstaart maken, met als ingredient mokka schuimpjes. Samen met klop-klop en slagroom is dit een h
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Waar zijn Mokka schuimpjes voor IJstaart te koop?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Laatst wou ik een heerlijke ijstaart maken, met als ingredient mokka schuimpjes. Samen met klop-klop en slagroom is dit een h
Volgens mij zo rond deze tijd (sint en kerst) kun je ze alweer bij de Hema vinden, of misschien wel altijd, dat weet ik niet. Waarschijnlijk ook bij de bakker maar die zijn natuurlijk een stuk duurder.
Sukses met de speurtocht !
bij ons bij de supercoop en in het rose bij de a&p
I believe in Sandy Claws
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga zeker even kijken of ze daar te vinden zijn. Misschien waag ik me er zelf ooit aan om ze zelf te maken
Dit is trouwens het recept:
IJSTAART
Mokka – Schuimtaart
Benodigdheden:
3 zakjes mokka schuimpjes
1 pak klop – klop, (2 zakjes)
½ ltr. slagroom
springvorm diam. 24 cm
Recept:
Springvorm invetten.
½ zakje mokkaschuim grof kruimelen en over de bodem van de springvorm verdelen.
De rest van de mokkaschuim wat fijner kruimelen. De slagroom zonder suiker bijna stijf kloppen en de klop-klop in poedervorm eraan toevoegen. En nog even doorkloppen.
Mokkaschuim erbij doen en alles door elkaar scheppen.
Het slagroom-mokkamengsel in de springvorm scheppen en glad strijken. In de diepvries laten opstijven en bewaren. Vlak voor gebruik uit de vriezer halen en de gewenste stukken eraf snijden. Daarna rest terugzetten in de vriezer.
Ik zou ze zelf maken.
Het recept is heerlijk ook lekker met toevoegen van een likeurtje, en als ie nog heel mooi moet zijn bv. als afsluiter van een dineetje kun je hem ook bekleden met fondant hebben meer mensen al gedaan!
Misschien hebben ze de schuimpjes bij Jamin?
Ik zou ze zelf maken.
Ik zou ze inderdaad ook graag zelf maken. Heeft iemand hier een goed recept voor?
Ik ben even voor je aan het zoeken geweest maar heb nog niets gevonden. Wel was er iemand op internet die wist te melden dat je ze bij C1000 kunt kopen!? Het recept om schuimpjes te maken staat hier op het forum (recept met eiwit en recept met eiwitpoeder) nu nog de mokka smaak ! (Oploskoffie erdoor doen?)
Ik zou ze inderdaad ook graag zelf maken. Heeft iemand hier een goed recept voor?
Voor 16 medium grote schuimen.
1 grote eiwit
75 gram zeer fijne tafelsuiker
halve tl oploskoffie
mespuntje cacao
mespuntje creme of tartar (optioneel maar aan te raden)
Oven voorverwarmen op 80 graden, bakplaat bekleden met bakpapier/waxpapier/sliconenmat
Suiker droog mixen met de gezeefde cacao en de oploskoffie
Eiwit (eventueel met creme of tartar) mixen tot stijf, nu de suikermix in 3 delen bijgeven ondertussen op hoogste stand blijven mixen, daarna door blijven mixen totdat het schuim stevig en glanzend is.
In een spuitzak overdoen en op het voorbereidde blik spuiten in een vorm naar keuze.
In de oven en 2 uur laten drogen, uitnemen van het bakblik afhalen en laten koelen op een rek op een droge plaats en zo gauw als ze afgekoeld zijn verpakken in een goed afsluitbare container.
Ik ben even voor je aan het zoeken geweest maar heb nog niets gevonden. Wel was er iemand op internet die wist te melden dat je ze bij C1000 kunt kopen!? Het recept om schuimpjes te maken staat hier op het forum (recept met eiwit en recept met eiwitpoeder) nu nog de mokka smaak ! (Oploskoffie erdoor doen?)
Ik woon in Hengelo en heb daar wat rond gekeken in de supermarkten. Bij de Plusmarkt, C1000, AH, Aldi en Wibra hebben ze allemaal geen mokkaschuimpjes. Helaas.
---
Bedankt voor het recept trouwens! Ik zal me eraan wagen
Vandaag bij Deen: eindelijk !!!!!!!!!!!!!!!! Mokka schuimpjes!
hoi,
ik heb ze gisteren bij de C1000 gekocht!!
Groetjes Marlies
Enchanted schreef:Ik zou ze inderdaad ook graag zelf maken. Heeft iemand hier een goed recept voor?
Voor 16 medium grote schuimen.
1 grote eiwit
75 gram zeer fijne tafelsuiker
halve tl oploskoffie
mespuntje cacao
mespuntje creme of tartar (optioneel maar aan te raden)Oven voorverwarmen op 80 graden, bakplaat bekleden met bakpapier/waxpapier/sliconenmat
Suiker droog mixen met de gezeefde cacao en de oploskoffieEiwit (eventueel met creme of tartar) mixen tot stijf, nu de suikermix in 3 delen bijgeven ondertussen op hoogste stand blijven mixen, daarna door blijven mixen totdat het schuim stevig en glanzend is.
In een spuitzak overdoen en op het voorbereidde blik spuiten in een vorm naar keuze.
In de oven en 2 uur laten drogen, uitnemen van het bakblik afhalen en laten koelen op een rek op een droge plaats en zo gauw als ze afgekoeld zijn verpakken in een goed afsluitbare container.
Ooooh Granny,
misschien een beetje laat, maar ik zocht al naar zo'n recept van de week!
Ben blij dat je dit op het forum hebt gezet! Heel erg bedankt!
Groetjes van Lampie
http://www.mijnalbum.nl/Album=MAB6RJKV
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Waar zijn Mokka schuimpjes voor IJstaart te koop?