1 Laatst bewerkt door monique63 (08-11-2007 16:45)

Onderwerp: water maken

Hallo allemaal,

Ik moet een taart maken voor een golf-liefhebber.Nu heb ik hem al grotendeels in m'n hoofd,nu de uitvoering nog.Ik wil dus ook een vijvertje op het parcours maken,maar dan niet met blauwe marsepein.Nu had ik het idee om gelatine met een beetje kleurstof blauw te maken.Dit dan als een plak op te laten stijven en dan in vorm snijden.Nu bedenk ik me dat daar natuurlijk water in zit, het zal de randen van het marsepein(grasranden) wel raken denk ik. Zou het dan gaan smelten? Misschien heeft iemand een suggestie?

Groeten,Monique63

Carpe Diem !

2

Re: water maken

ik heb het weleens geprobeerd op de manier die jij noemt, en dat ging inderdaad behoorlijk smelten, maar als je pipinggel maakt gaat dat beter (dat is hetzelfde, maar wel wat steviger, dus meer gelatine in verhouding denk ik).
Al moet ik wel zeggen dat ik, toen ik het zelfgemaakt had nog steeds iets nattige (smeltende) marsepein had, maar wel weinig.
Nu heb ik pipinggel gekocht, en dat is súper. Heel mooi gellerig/waterig ziet het eruit terwijl het wel een beetje hard wordt (blijft niet smeerbaar).

Mijn website: Presentaart

3

mascha schreef:

ik heb het weleens geprobeerd op de manier die jij noemt, en dat ging inderdaad behoorlijk smelten, maar als je pipinggel maakt gaat dat beter (dat is hetzelfde, maar wel wat steviger, dus meer gelatine in verhouding denk ik).
Al moet ik wel zeggen dat ik, toen ik het zelfgemaakt had nog steeds iets nattige (smeltende) marsepein had, maar wel weinig.
Nu heb ik pipinggel gekocht, en dat is súper. Heel mooi gellerig/waterig ziet het eruit terwijl het wel een beetje hard wordt (blijft niet smeerbaar).

Hallo Mascha,

Heb je die pipinggel bij de webshop gekocht of ergens anders?

Groetjes,Monique63

Carpe Diem !

4

monique63 schreef:
mascha schreef:

Hallo Mascha,

Heb je die pipinggel bij de webshop gekocht of ergens anders?

Groetjes,Monique63

Ik heb het bij de webshop gekocht en ja vond het ook een stuk beter dan zelfgemaakt, maar goed zelfgemaakt is wel lekker goedkoop (staat bij de Recepten hierzo), en als je het op het allerlaatste moment het erop doet is de kans op smelten ook nihil.

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

5

Om smelten tegen te gaan masseer je een beetje Trex of Crisco op de plaats waar je de gelatine of pipinggel aan wilt brengen

I believe in Sandy Claws