1

Onderwerp: Gel of poeder

Tot nu toe heb ik altijd mijn fondant gekleurd met Wilton icing gel, maar nu heb ik ook wel eens gelezen op het forum dat het met kleur poeder (van SK QFC) ook wel gedaan wordt.

Ik vind zelf dat bij de gel, als je veel moet hebben voor een goede kleur (bijv rood), het best plakkerig wordt.

Wie gebruikt wat, en waarom? Wat geeft een mooier resultaat?
Ik ben benieuwd naar al jullie meningen!

2

Re: Gel of poeder

ik gebruik gel. Omdat ik neit ook nog alle vierhonderd kleuren potjes poeder wil bestellen. Heb wel wat poederkleur van de toko om mee te schilderen, maar dat doe ik ook meestal met gel.
Als je erg veel toevoegt kan je gewoon een klein beetje poedersuiker toevoegen dan wordt het weer 'normaal'
Maar ik heb daar zelf nooit last van eigenlijk.

Mijn website: Presentaart

3

Re: Gel of poeder

lydia schreef:

Tot nu toe heb ik altijd mijn fondant gekleurd met Wilton icing gel, maar nu heb ik ook wel eens gelezen op het forum dat het met kleur poeder (van SK QFC) ook wel gedaan wordt.

Ik vind zelf dat bij de gel, als je veel moet hebben voor een goede kleur (bijv rood), het best plakkerig wordt.

Wie gebruikt wat, en waarom? Wat geeft een mooier resultaat?
Ik ben benieuwd naar al jullie meningen!

Over het algemeen geven pastes de beste resultatn, niet zo nat als een gel, geconcentreerder, minder vlekkerig en minder van nodig dan een poeder...

Pastes zijn ook eigenlijk gemaakt speciaal voor het onderkneden, voor zover ik weet ook in de webshop te bekomen.

Bijkomend voordeel is dat je er veel minder van nodig hebt om de goede kleur te bereiken......

I believe in Sandy Claws