1

Onderwerp: He he, ik ben ook begonnen hoor!

Nou, mijn allereerste kapsel is gemaakt hoor :D Heb o.a. de biscuitmix gekocht in de webshop (jeetje, wat gaat dat bestellen en leveren super zeg!). En vanmiddag was dan het moment; m'n eerste kapsel is klaar! Heb de vierkante taartvorm van 20x20x5 gebruikt uit de webshop en het kapsel is heel strak van vorm geworden. Ben erg trots op mezelf voor de eerste keer :cool: Had namelijk al heel veel doemscenario's hier gelezen en van de week is ook mijn nieuwe oven geleverd dus ik zag het al helemaal voor me dat het mis ging.

Ik heb alleen nog een 2 tal vragen: Tot hoever rijst het kapsel in deze taartvorm? Ik heb alles volgens de gebruiksaanwijzing gedaan alleen de  temperatuur heb ik iets aagepast, 150 graden voor heteluchtoven. Het kapsel is 5cm hoog geworden (net zo hoog als het bakblik). Aan de randen is deze een paar millimeter lager dan de rest. Is dit normaal of moet deze normaal gesproken nog hoger worden?

Ik twijfel nu of ik deze taart met 2 lagen kan vullen... Morgen ga ik er in ieder geval verder mee. Dus ik kan de hele nacht nadenken over welke vulling ik ga gebruiken :think:

Het kapsel heb ik helemaal af laten koelen en daarna ingepakt met afdekfolie, is dit goed? Moet ik 'm in of buiten de koelkast bewaren?

Alvast bedankt!

groetjes
Tamara

2

Re: He he, ik ben ook begonnen hoor!

Ik "taart" ook nog niet zo lang.....maar ik bewaar mijn kapsel in een plastic zak die ik dichtknoop en dat gaat prima

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

3

mijn kapsels worden ook ongeveer even hoog als het bakblik, maar ik gebruik dan iets minder beslag (webshop biscuitmix)
Ik vul deze wel met 2 lagen.
Als ik het bakblik helemaal vul met 330 gram mix etc. dan moet ik eerst de randjes ophogen met een reep bakpapier en daar heb ik vaak geen zin in :o

groetjes Crystal
Mijn taarten zien? -->Crystal's creaties

4 Laatst bewerkt door Tam (08-11-2007 20:16)

Lynneke schreef:

mijn kapsels worden ook ongeveer even hoog als het bakblik, maar ik gebruik dan iets minder beslag (webshop biscuitmix)
Als ik het bakblik helemaal vul met 330 gram mix etc. dan moet ik eerst de randjes ophogen met een reep bakpapier en daar heb ik vaak geen zin in :o

Hmmm, ik heb wel de verhoudingen aangehouden op de verpakking met o.a. 330 gram mix en ik heb niets hoeven ophogen...

Heb nu een biscuit in de oven staan met een rond bakblik van 20cm dus ben heel benieuwd hoe deze uit de oven komt!

Moet je het ophogen met bakpapier ivm overstromen of zorgt dit ervoor dat het hoger gaat rijzen?

5

Dat kun je inderdaad doen om te voorkomen dat je taart de pan uitrijst :D
Ik pak het ook in plasticfolie of een zak. Beiden gaat dat prima.

Succes met vullen morgen!!! (Ben benieuwd wat je erin gaat doen.... )

6

Ow, vandaag dus :D :lol:

7

Tam schreef:
Lynneke schreef:

Hmmm, ik heb wel de verhoudingen aangehouden op de verpakking met o.a. 330 gram mix en ik heb niets hoeven ophogen...

Heb nu een biscuit in de oven staan met een rond bakblik van 20cm dus ben heel benieuwd hoe deze uit de oven komt!

Moet je het ophogen met bakpapier ivm overstromen of zorgt dit ervoor dat het hoger gaat rijzen?

330 gram mix in een bak blik van 20 cm??? Ik gebruik maar 200 gr en ik krijg een mooie hoge taart...hoe is je taart geworden?

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!