1

Onderwerp: Taart voor collega´s: welke vulling?

Ik ben morgen jarig en trakteer maandag op taart op mijn werk. Mijn collega´s hebben allemaal nog nooit taart van mij gegeten en zijn allemaal razend benieuwd. Ik vraag me nu af wat de lekkerste vulling zou zijn om mensen ´kennis te laten maken´ met mijn bakkunsten. Op zich is de ´standaard´ taart waar ik altijd veel succes mee heb, het gewone biscuit gevuld met abrikozenjam en mandarijntjes, maar het is niet erg spannend natuurlijk..En ik zou ze zo graag verrassen met iets anders dan anders, dat ze ook de meerwaarde kunnen proeven van een taart die niet bij de bakker vandaan komt. Maarja, ik denk dat het ook weer niet verstandig is een taart te maken met een vulling die niet iedereen zou lusten. Tips?

2

Re: Taart voor collega´s: welke vulling?

Heb je al bij de ingezonden recepten gekeken? Daar staan heel veel lekkere vullingen tussen. Welke het bij mij erg goed "deden" zijn Koenie's aarbeienmousse, chocolademousse en bokkepootjesvulling (niet allemaal in 1 taart uiteraard :)).

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

3

yoghurtpuddingcitroenkwarktaart
of heet het yoghurtkwarktaartcitroenpudding?
In elk geval is dat van Mona en LEKKER!!! Met een laagje lmoncurd?

Ook erg lekker botercreme met flinke kwak witte chocopasta en kersen.

4

Ja die Ingrid zegt die is lekker, en dan met een laagje lemoncurd erbij.
Heerlijk fris.

Of die ik laatst had, met bankerbakkersroom en bitterkoekjes en rumextract.
HEERLIJK!

5

Hoi Roos, ik denk dat je met alles wel goed zit hoor, zou me er niet te druk om maken, er zijn altijd mensen die een bepaald iets niet lusten (of geen marsepein of geen fondant of geen whatever ;) ), de vulling die het hier altijd goed doet is de botercr

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

6

Ja wat Lara zegt is denk ik wel een goede !
citroen en lemoncurd is lekker maar mijn man (en meerdere heren heb ik inmiddels ondervonden) vond de lemoncurd veel te citroenig ;)
Ach, iedereen heeft een eigen smaak....doe gewoon wat je zelf lekker vindt komt het vast goed !!!

7

Daar ben ik dus ook een beetje bang voor Nicole, en citroen is toch best een uitgesproken smaak, dus daar moet je van houden. Wat zijn jullie favoriete vullingen?

8

bij mijn collega's viel de bokkenpootjesslagroom erg in de smaak, en de toblerone (had 2 taarten, veel collega's, gemaakt en vele hebben van allebei geproefd) zo had ik ook nog een extra taartje om te oefenen ;)

Alles goed???? nee 3 fout

Ik heb laatst ook een taart gemaakt met zelfgemaakte banketbakkersroom(recept hier van de site) en daar dus slagroom doorheen gedaan dan heet het zwitserse room.Die was echt heerlijk!!!Een lekkere romige smaak,die volgens mij iedereen wel lust!!
Succes!!

10

Roos88 schreef:

Daar ben ik dus ook een beetje bang voor Nicole, en citroen is toch best een uitgesproken smaak, dus daar moet je van houden. Wat zijn jullie favoriete vullingen?

Mijn favoriete vulling voor iemand anders is botercreme van de webshop en vlaaivulling uit blik :) Hoeft niet gekoeld dus schift niet en smelt niet en geeft geen stress.
Of eventueel een chocoladebiscuit met een laagje hazelnoten-botercreme (mix met nutella) en daaronder een laagje pure chocolade (gewoon als een soort spinneweb over de biscuitlaag spuiten met een cornetje) en een laag kersenvlaaivulling....deze taart bedekt met marsefond heeft heel veel complimenten qua smaak gekregen.

11

nnicole1234 schreef:
Roos88 schreef:

Mijn favoriete vulling voor iemand anders is botercreme van de webshop en vlaaivulling uit blik :) Hoeft niet gekoeld dus schift niet en smelt niet en geeft geen stress.
Of eventueel een chocoladebiscuit met een laagje hazelnoten-botercreme (mix met nutella) en daaronder een laagje pure chocolade (gewoon als een soort spinneweb over de biscuitlaag spuiten met een cornetje) en een laag kersenvlaaivulling....deze taart bedekt met marsefond heeft heel veel complimenten qua smaak gekregen.

Dat laatste is ook inderdaad superlekker en absoluut favoriet hier (en bij mijn fam. en vrienden) hoor, ook met gewone biscuit, ik had de vorige keer een frambozenmousse gemaakt voor mijn ouders en mijn vader zei, doe maar weer die chococr

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"