1 Laatst bewerkt door Angela (08-11-2007 10:32)

Onderwerp: SPOED vraagje

Hoi allemaal,

Ik heb op dit moment een biscuit in de oven staan in een rechthoekige vorm (3 ltr) en hij wil maar niet gaar worden. Ik heb een combi magnetron en heb hem eerst 35 min. op 150 graden gedaan. Toen 15 min op 175 graden maar hij was niet gaar. Dus de baktijd op 175 gr. verlengd met 15 min. Nog niet gaar maar begint toch wel wat bruin te worden dus nu weer op 150 gr gezet 15 min. Net ff gekeken maar hij is nog niet gaar.

Heeft er iemand tips want zo duurt het wel erg lang!!!!! En ben natuurlijk bang dat hij dadelijk helemaal verprutst is.

Groetjes,
Angela

2

Re: SPOED vraagje

Gewoon nog even laten staan hoor!
Ik hoop alleen niet dat hij nu van binnen helemaal ingezakt is!
Succes

Mijn taarten zien?? Kijk dan op www.cakecompany.nl

3

35 minuten 150 graden aanhouden vind ik wel erg lang. Ik bak hooguit 10 minuten op 140 graden, daarna 10 op 165 en daarna de rest op 180. Als je de temperatuur zo lang zo laag houdt, duurt het inderdaad wel (veel) langer.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Zou het hem dat zijn Marianne? Ik dacht laat ik het maar wat langer op 150 gr doen want anders zit er straks weer zo'n bult op maar verkeerd gedacht dus.

Ik heb mijn gebruiksaanwijzing er nog eens bijgehaald en daar staat in dat ik voor biscuitgebak een combinatie van magnetron en oven kan gebruiken en dat ik het op een rooster moet zetten zodat de lucht beter kan circuleren. Is ook nog een idee maar.... heeft iemand ervaring met magnetronfunctie en oven tegelijk tijdens het bakken?

Wel bedankt voor jullie supersnelle reacties. Waar zou ik zijn zonder dit forum?????

Groetjes,
Angela

5

Probeer volgende keer eens een AFlopend bakschema ipv het OPlopende schema wat veel gedaan wordt, en je zult verschil merken.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

6

Angela schreef:

Zou het hem dat zijn Marianne? Ik dacht laat ik het maar wat langer op 150 gr doen want anders zit er straks weer zo'n bult op maar verkeerd gedacht dus.

Ik heb mijn gebruiksaanwijzing er nog eens bijgehaald en daar staat in dat ik voor biscuitgebak een combinatie van magnetron en oven kan gebruiken en dat ik het op een rooster moet zetten zodat de lucht beter kan circuleren. Is ook nog een idee maar.... heeft iemand ervaring met magnetronfunctie en oven tegelijk tijdens het bakken?

Wel bedankt voor jullie supersnelle reacties. Waar zou ik zijn zonder dit forum?????

Je hebt hem wel op een rooster staan hopelijk, want anders wordt hij niet gaar gezien de ervaringen van een forumlid met een zelfde combi.........

I believe in Sandy Claws

7

Ik zou voor biscuit zeker niet de magnetronfunctie gebruiken.... dat rooster gebruiken  is wel erg slim ja.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties en tips. Ik zal het op mijn volgende taart uit gaan proberen want deze is dus mislukt. In het midden helemaal ingezakt en de korst te hard en het ergste... niet gaar dus die is meteen in de kliko beland.

Groetjes,
Angela