1

Onderwerp: Vervangen van alcohol?

Soms wordt de kleurgel om te verven aangelengt met een beetje alcohol.
Nu wil ik graag weten of daar een vervanging voor is omdat ik moslim ben en ik dus de alcohol niet kan gebruiken hiervoor ;)

Groetjes Miss-J

Groetjes Miss-J

2

Re: Vervangen van alcohol?

hoi ik gebruik ook wodka om te verven maar de alcohol verdampt helemaal dus heb zal je ook geen alcohol terug proeven/vinden.

josee

3

Thanks voor het antwoorden maar ik heb het ook liever niet in huis ;)
Dus mocht er een vervanger voor zijn dames hoor ik dat graag.............

Groetjes Miss-J

Groetjes Miss-J

4

Miss-J schreef:

Thanks voor het antwoorden maar ik heb het ook liever niet in huis ;)
Dus mocht er een vervanger voor zijn dames hoor ik dat graag.............

Miss J, neem 1 deel suiker en 1 deel water, verwarmen en aan de kook brengen en koken tot alle suiker is opgelost en nog een minuutje langer, in een goed afsluitbaar potje doen en hier kun je voorzichtig mee schilderen als je kleurgels gebruikt.

I believe in Sandy Claws

5

je kan het met een druppeltje water proberen, maar dit duur veel langer om op te drogen ;)

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

6

Thanks Granny, en moet ik dat dan in de koelkast bewaren en hoelang is het houdbaar?

Belluna......dat heb ik eerder al eens gedaan en net wat je zegt, dat duurt eeuwen om te drogen en dat geduld heb ik niet :P

Groetjes miss-J

Groetjes Miss-J

7

Ik heb laatst met kleurgel geverfd, gewoon onverdund. Was maar voor een accentje, hele taart zou ik niet doen.

8

Miss-J schreef:

Thanks Granny, en moet ik dat dan in de koelkast bewaren en hoelang is het houdbaar?

Belluna......dat heb ik eerder al eens gedaan en net wat je zegt, dat duurt eeuwen om te drogen en dat geduld heb ik niet :P

Groetjes miss-J

Geen koelkast en minimaal weken.is gewoon suikerwater.

En als je geen alchohol wilt gebruiken dan zul je altijd moeten wachten helaas...ook met suikerwater......gewoon zo weinig mogelijk gebruiken en zo dun mogelijk opsmeren......

I believe in Sandy Claws

9

Ok

Groetjes Miss-J