1

Onderwerp: Botercreme ziet er soms raar uit bij kleuren ????

Vraagje??

Vandaag weer botercreme gekleurd.
Maar mijn botercreme gaat er zo gek uitzien, het lijkt wel of hij gaat klonten of alsof de kleurstof op olie basis is ofzo, en waterig wordt???
Iemand??
Heb hem heel goed gemix en gekleurd met wilton.

Mijn taarten zien?? Kijk dan op www.cakecompany.nl

2

Re: Botercreme ziet er soms raar uit bij kleuren ????

Wat raar? Ik zou geen idee hebben eigenlijk. Ik kleur het zelf ook met wilton gel, en dat gaat perfect.

3

Iemand nog????

4 Laatst bewerkt door ria (06-11-2007 20:03)

weetje zeker dat je de gewone kleurstof hebt en niet de candy colors( ook van wilton)?
Die zijn namelijk op oliebasis en ook geschikt om chocolde mee te kleuren.
ik heb met de wilton gel( icing colors) en met de kleuren van Squires tot nu toe niet dit probleem meegemaakt.

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

5

Ja zeker ik heb ook de wilton Icing colors

6

ik weet wel wat je bedoelt hoor, dat het eruit ziet of het  schift, en dat de kleur niet mooi gelijkmatig is.
Ik weet ook niet hoe dat komt, ik zat zelf juist aan te denken om het met de candy colors te proberen (omdat botercreme ook vet is).
Als je nog even erg goed mixt met de kleur erdoor dan wordt het beter, maar als -ie uit de koelkast komt is het weer hetzelfde, dus moet je opnieuw mixen.
Ik moet wel zeggen dat ik dit vaker ook bij anderen heb gezien, je moet echt goed kijken om het te zien.
Misschien als je beter mixt lukt het?

Mijn website: Presentaart

7

Klopt, ik heb het ook en dan als je het in de koelkast zet en het wordt hard, dan zie je het eigenlijk beter alsof de klontjes (miniscuul) ook iets donkerder van kleur zijn. Misschien dat het te maken heeft met de manier van mixen of de temperatuur van het boter ofzo want de ene keer heb ik het niet en de andere keer wel.

8

Gelukkig zijn er mensen die me begrijpen en het ook hebben!
Bedankt dames.

9

michelle schreef:

Klopt, ik heb het ook en dan als je het in de koelkast zet en het wordt hard, dan zie je het eigenlijk beter alsof de klontjes (miniscuul) ook iets donkerder van kleur zijn. Misschien dat het te maken heeft met de manier van mixen of de temperatuur van het boter ofzo want de ene keer heb ik het niet en de andere keer wel.

Mmm, komt dus alleen in de grote steden voor.
Misschien de lucht (CO2 uitstoot ;)) :lol:

Mijn website: Presentaart

10

het kan ook zijn dat je te lang door mixt om de kleur er beter in te krijgen dan gaat het schiften en heeft het dus niets met je kleurstof te maken

groetjes debora

mijn nieuwe site is online
kijk snel op http://www.deb-s-taarten.nl