1

Onderwerp: beslag-vraag!

Heeft er iemand een goeie tip voor het volgende probleem??! :

In de receptuur van mijn marmercake staat dat ik 2 eetl gezeefde cacau met 1 eetl melk moet mengen en vervolgens dit mengen door een deel van het cakebeslag.

Maar....ik heb dit toen gedaan maar het is in verhouding veeel te weinig melk om de cacao in op te kunnen lossen!! Ik had al aardig wat meer melk erbij gedaan maar t bleef droog en toen ik het bij het beslag deed bleef ik hele kleine klontjes cacao houden die na het bakken niet verdwenen!

Groetjes, Marleen

2

Re: beslag-vraag!

Koekje erbij schreef:

Heeft er iemand een goeie tip voor het volgende probleem??! :

In de receptuur van mijn marmercake staat dat ik 2 eetl gezeefde cacau met 1 eetl melk moet mengen en vervolgens dit mengen door een deel van het cakebeslag.

Maar....ik heb dit toen gedaan maar het is in verhouding veeel te weinig melk om de cacao in op te kunnen lossen!! Ik had al aardig wat meer melk erbij gedaan maar t bleef droog en toen ik het bij het beslag deed bleef ik hele kleine klontjes cacao houden die na het bakken niet verdwenen!

Het moet niet oplossen maar een dik papje van maken zeg maar, gewoon goed blijven roeren totdat er geen klontjes meer inzitten, de 1 el melk is ruim voldoende voor de 2 el cacao. De klontjes met je lepel tussentijds met de achterkant van je lepel tegen de wand van het schaaltje 'kapot' drukken en blijven roeren en drukken totdat je een dik papje hebt.....

Succes bij je volgende poging :)

I believe in Sandy Claws

Re: beslag-vraag!

Dankjewel! Het is nu goed gelukt :) Nu begreep ik dat het meer een glad stukje deeg moest worden ;)

Groetjes, Marleen