1

Onderwerp: Nog wat vraagjes...

Hoeveel marsepein/fondant heb je nodig voor het bekleden van een prinsessentaart (met grote en kleine tulbandvorm)? En is fondant/marsepein gemakkelijk egaal te kleuren, of kan je beter de gekleurde kopen?
Ik heb ontzettend veel zin om eraan te beginnen, maar wil het zo graag van de eerste keer goed doen, vandaar de vele vragen...

2

Re: Nog wat vraagjes...

Op www.felicitaartjes.nl staat een heel handig schema, voor een wondermold taart staat er 500 gr, ik denk voor jouw prinsessenvorm ietsjes meer...
Als je geduld en spierballen hebt lukt het egaal kleuren heel goed hoor! Misschien je man laten doen....? Die van mij kan het veeeeeel sneller :D !
Succes en showen he :+ ?

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3 Laatst bewerkt door jeanne79 (05-11-2007 13:15)

en waarmee kan je dat het beste kleuren? Poeder, gel ...? En hoeveel heb je daar van nodig?

4

Kleuren gaat het beste met de gels van bijvoorbeeld Wilton of SK, hier in de webshop te koop! De hoeveelheid bepaal je zelf, hoe meer hoe intenser de kleur. Aanwijzingen voor gebruik: haal wat uit het potje bijv. m.b.v. een cocktailprikker. Gebruik steeds een schone prikker indien je meer kleurstof wilt toevoegen en strijk het af aan je marsepein of fondant. Voor donkere of diepere kleur meer gel gebruiken. Goed doorkneden voor door en door kleuren, indien je gemarmerd wilt dien je minder door te kneden. Zorg ervoor dat de kleurstof steeds in het midden blijft om teveel kleur aan je handen te voorkomen. Direct met warm water en zeep wassen om van je handen te verwijderen.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"