1

Onderwerp: ik heb een beginners vraag!!

hallo lieve mensen, ik ben een echt groentje op het gebied van taarten maken. mijn dochtertje wil graag een taart van 3 etages voor haar verjaardag. mijn vraag is, hoeveel marsepein heb je ongeveer nodig als je 3 vormen wilt bedekken met marsepein. 1 van 26cm, een van 18cm en 1 van 11 cm. want ik heb echt geen idee en wil marsepein gaan bestellen.
alvast bedankt!!!!!!!!

2

Re: ik heb een beginners vraag!!

hij staat niet helemaal in het goede topic hier... had beter bij bekleden kunnen staan. Maar goed als je op www.felicitaartjes.nl kijkt bij schema's dan kan je per taart precies zien wat je aan ingredienten en marsepein of fondant e.d. nodig hebt

3

Marleen schreef:

hij staat niet helemaal in het goede topic hier...

Nu wel ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

De site wat Marleen zei is het onwijs goed !!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

5

Van hier ook meteen even een vraag;) Ik heb mijn bestelling bij de webshop klaar staan. Ik heb nu 1 kilo marsepein in de bestelling en 300 mg botermix. Ik heb nog nooit een beklede taart gemaakt. Wat zeggen jullie? Kan ik beter van beide meer bestellen i.v.m. mislukken?

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

6

Als het financieel kan, zou ik kiezen voor in ieder geval iets meer marsepein of wat fondant erbij. De verzendkosten blijven hetzelfde en zo kun je, naast bekleden met marsepein, ook eens proberen of het bekleden met fondant iets voor je is!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

7

1 kg marsepein is ruim voldoende. Maar dit is een erg verslavende hobbie die al heel snel smaakt naar meer :)
Dus wat extra bestellen is nooit weg ;)

groetjes Crystal
Mijn taarten zien? -->Crystal's creaties

8

Koenie schreef:

Als het financieel kan, zou ik kiezen voor in ieder geval iets meer marsepein of wat fondant erbij. De verzendkosten blijven hetzelfde en zo kun je, naast bekleden met marsepein, ook eens proberen of het bekleden met fondant iets voor je is!

Bedankt Koenie, ik zal wat meer marsepein in de bestelling gooien;-)

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007