1

Onderwerp: bewaren van marsepein en fondant

Hoe lang kan je marsepein en fondant bewaren voor je het opent? EN na opening? Hoe moet het bewaard worden? Verlindert de kwaliteit eens het geopend is geweest, zodat het bijvoorbeeld moeilijker uitrolt?
Ben bezig een bestelling op te maken voor de webshop, maar twijfel een beetje over de hoeveelheden die ik zou bestellen. Wat op voorraad is handig, maar niet als ik vervolgens alles ongebruikt moet weggooien.

Alvast bedankt!

2

Re: bewaren van marsepein en fondant

Hoi,

Mijn indruk is dat de voorraad van de leukste shop redelijk snel wordt aangevuld en er dus niet veel lang blijft liggen, de houdbaarheid zal dus over het algemeen toch wel een paar maanden zijn. Maar stuur een mailtje naar de shop en dan krijg je vast wel een exact antwoord.
En zolang je alles goed luchtdicht verpakt veranderd er niet veel aan de kwaliteit hoor!

3

En hoe bewaar je dat dan luchtdicht? En moet dat in de koelkast? Sorry, ben een beginneling...

Marsepein en fondant bewaar je niet in de koeling en het beste is omsluiten met plastic folie en dan in een afgesloten plastic emmer of bewaardoos.

Groetjes, Marleen

5

jeanne79 schreef:

Wat op voorraad is handig, maar niet als ik vervolgens alles ongebruikt moet weggooien.

Alvast bedankt!

Geloof me, dat gebeurt niet! Als je een taart hebt gemaakt, wil je aan de volgende en de volgende en de volgende.

Ik had ook maar een kilo gehaald omdat ik 3 weken later voor een hele tijd weg zou zijn, nou schoon op, na 1 week...........

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com