1 Laatst bewerkt door manika (04-11-2007 17:08)

Onderwerp: Bah mascrapone met pepernoter erdoor !!!!!

Gelukkig was het een taartje voor mezelf. Als uitprobersel die vulling. Maar ik vond het niet lekker. Veel te machtig. Waardoor komt het door ?
1- Had ik mascrapone moeten vervangen door een andere kaas ? Welke ?
2-Had ik banketbakkersroom met pepernoten moeten ? Zou dat luchtiger zijn ?

De smaak was wel lekker, maar TE machtig. Maar misschien ligt het aan mij, want ik houdt van een luchtere vulling.

Heeft iemand een idee !!!!!!!!!

groetjes,

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

2

Re: Bah mascrapone met pepernoter erdoor !!!!!

mm..geen idee maar de combinatie kaas-pepernoten klinkt mij niet lekker in de oren.

Misschien inderdaad beter botercreme(mix) of banketbakkersroom of slagroom...
Roomkaas heeft heel in de verte toch iets zurigs in zich en ik zou daar alles soorten fruit zo bij doen omdat die ook iets zurigs in hebben maar geen pepernoten.
(ik hou ook niet van die chocoladeyoghurt maar anderen weer wel dus smaken verschillen !!!)

3

De smaak was wel goed hoor !!!!! Want er zijn ook mensen die mascrapone met bastonge koekjes mengen, maar ik vond het gewoon erg ZWAAR, misschien ligt het aan mij, want ik houdt niet zo van taarten :o En als ik wel een taartje eet houdt ik van een minder zware vulling zoals kwark of banketbakkers room.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

4

ik doe ipv pepernoten Schuddebuikjes erdoor, die zijn wat kleiner en ik vind erg lekker, kan zowel door bbr als bcreme dus waarom niet door mascarpone, geloof niet dat ik dat al eens gedaan heb....

5

wat je wel kunt doen, is opgeklopte slagroom door de mascarpone spatelen (net als je met 'gewone' verse roomkaas doet). Daar wordt het wel wat luchtiger van!

Mijn website: Presentaart