1 Laatst bewerkt door lune (03-11-2007 23:10)

Onderwerp: oefenen: ganache, roosjes, randje

weer een klein boltaartje 15 cm, 1ste x ganache geoefend (en de laag is dihik...mijn botercreme gleed samen met de ganache de taart af namelijk, dus nog maar een laag.
gevuld met citroenkwark en een laagje ganache en ik heb zowaar een pieperdepiep klein stukje geproefd, lekkerrrr
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FBSQIHD4.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-N4HWHPDO.jpg
de veeg is inderdaad een veeg, met de koelkast inschuiven, balen en het randje zit er omheen om de lelijke rand een beetje te verdoezelen (en mijn nieuwe randen uit te proberen, pffff wat een werk ) want ik had m laten drogen (in de chocoladesmurrie) en kreeg m er niet meer mooi af, al met al, best tevreden

ps ook leuk de prinsessenvoetjes die onder het taartje uitkomen, op het tafeltje van de kinderen gezet voor de foto :lol:

Alles goed???? nee 3 fout

2

Re: oefenen: ganache, roosjes, randje

Ziet er erg leuk uit hoor! Geweldige roosjes. Steken ook mooi af zo bij dat bruin.

3

Aha, die randjes bedoelde je dus!! Mooi gelukt hoor!! Pas maar op dat die voetjes niet aan de wandel gaan met je taartje! Ik ken dat trouwens van die koelkasten die alvast aan je taart beginnen....had er gisteren een die het kroontje van mijn kikker op wilde eten...=D

Je hart fluitsert, luister goed!

4

Ziet er echt yummy uit hoor :Y

Groetjes Tweety!

5

mmm ziete r goed uit!

6

Hoi Lune,

Ben jij even druk geweest.... Ik heb dat randje ook en ik blijf hem ook lastig vinden. Bij mij flappen die puntjes steeds de verkeerde kant op bij het erom doen en dan moet je ze weer heel voorzichtig recht leggen....En zeker bij ganache is dat lastig, omdat dat zacht blijft. Dus elke verschuiving blijf je zien :S Daarom een compliment van mij, hij zit er mooi strak op!

Wat betreft de ganache: wanneer de botercreme er met de ganache afkomt, dan was ie nog iets te warm bij het overgieten.....

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

7

Heel mooi geworden, zowel de ganache als de rozen :Y!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

8

Ziet er erg lekker en mooi gelukt uit :9

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Mooi gelukt!

10

haha, grappig, de voetjes waren me nog helemaal niet opgevallen joh! Zat naar je randje te kijken...Erg leuk, en het kleur contrast vind ik ook erg goed, mooie roosjes ook!

11

Hahahaha... in eerste instantie zat ik ook te kijken: "op wat voor een plaatje staat die taart nou toch?"... maar nu je het zegt: ja ! voetjes... hahahah :lol:

Het is allereerst een heerlijk taartje... (de chocola kan mij niet dihik genoeg zijn :9 )
en je hebt er een prachtig mooi bolletje van gemaakt met die roosjes!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

12

wat een lief taartje. Toevallig heb ik gisteren ook mijn eerste gemaakt met ganache.
Vind het een kliederboel, maar wel erggggggggg lekker :D

groetjes sandra
www.sandrastaarten.nl

13

Jammie en supermooie roosjes zeg!!!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"