1 Laatst bewerkt door irene evy (02-11-2007 22:30)

Onderwerp: verdrietige dag met mooie taart

vandaag begon zo goed; lekker frobbelen met mijn nieuwe taartenvorm van de lidl; toen zag ik op de site de herfst chocoladetaart dus ik heb voor het eerst ganache gemaakt en waarempel die lukte goed (witte en bruine) maar toen moest ik naar de dierenarts met mijn 20 jaar oude poes en ja...helaas; ik moest hem laten inslapen.
heel verdrietig en emotioneel.
thuisgekomen was de ganache nog steeds niet echt droog.. in de vriezer gezet en na verloop van tijd geprobeerd de vormpjes eruit te krijgen; bij wit lukte het. bij bruin niet (gewoon ongeduld hoor) dus uiteindelijk er gewoon tegen op op gelegd. toch een leuk effect. ik had witte chocolade met rijst erdoor gebruikt (ik hou van crispy). gevuld met abrikozenjam (had geen inspiratie...) het blokjes effect vind ik helemaal geweldig.
was wel een heeeeeeeel karwei om hem te maken en had maar net genoeg beslag.
toch een goed resultaat gelukkig.
hij smaakt lekker..
bedankt voor het kijken!
ps; nog een vraag; kan ik de overgebleven chocolade dan nog een keer opwarmen in de magnetron en gebruiken?????http://www.mijnalbum.nl/Foto-N887QYKV.jpg,http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto-8YNGUU7B.jpg

ik functioneer alleen op suiker...

2

Re: verdrietige dag met mooie taart

Wauw, die blokjes. Heb je dat met die speciale bakvorm gemaakt. Geweldig.

Sorry voor mijn enthousiasme. Het spijt me natuurlijk ook dat je van je poes na zo'n lange tijd afscheid hebt moeten nemen. Dan maar verdriet wegeten met chocolade.

Sterkte

3

ja daar heb je helemaal gelijk in!!! bezig zijn met taart

ik functioneer alleen op suiker...

4

Jeetje wat een verhaal. Niet leuk dat je je poes moet inslapen. Veel sterkte.

Ik vind je taart er goed uit zien.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

5

Lieve Irene,

Ik hoorde het net van mijn moeder, wat verschrikkelijk, heel veel sterkte!
Maar die taart ziet er echt super lekker uit! ben heel benieuwd naar die bakvorm!
Veel liefs
Elena

6

Gecondoleerd met je poes. Kan me voorstellen dat je heel emotioneel bent geweest vandaag.
Je cake ziet er heel leuk uit (lang leve de Lidl) en hoop dat je cake veel troost kan bieden!
Dikke knuf

Groetjes Tweety!

7

O, wat naar van je poes. Ik merk zelf dat een taart maken erg ontspant, vanwege de inspanning, denk ik, dus misschien dat dat je wat afleidt... Prachtige binnenkant, die taart!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

8

Gecondoleerd met je poes. 20 jaar is wel een hele leeftijd!
Mooie taart. Ik heb die vorm ook gekocht, vorige week bij Lidl. Nog niet gebruikt, lijkt me een hels karwei. Maar ik ga het wel een keer doen. Een keer...

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

9

Heeeee, daar is de taart van Jos

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

10

Ach wat een sneu verhaal zeg! Kan me voorstellen dat je er een beetje down van bent.
Maar ondanks de tranen toch een mooie taart gemaakt hoor! Heel leuk die schaakbordcake.

11

Wat vervelend voor jullie dat je de poes hebt moeten laten inslapen na 20 jaar!! Hopelijk heb je wat troost gevonden in het bakken van deze mooie taart!! Je hebt het goed gedaan!

Ik heb ook nog in mijn handen gestaan met die bakvorm bij de Lidl, maar vond eigenlijk dat ik al genoeg gekocht had, nu heb ik toch wel wat spijt!

P.s. ja hoor je kunt de ganache nog best een keer opwarmen, maar niet te lang mee wachten hoor!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

12

Ach bah... wat een rot-moment... helaas weet ik er alles van; ik wens je dus gewoon heel veel sterkte!

Taarten maken EN bezig zijn met chocolade is misschien wel de beste manier om er even niet aan te denken... je hebt dan ook wonderbaarlijk mooi je best gedaan!!!

Ziet er schitterend uit... de blokjes geven inderdaad een gaaf effect!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

13

Ach gos, wat sneu. Heel veel sterkte!
En taart bakken kan wel troostend werken. Jouw taart ziet er heerlijk en leuk uit!