1

Onderwerp: plastic roller of deegroller.

tja..nog een beginnersvraag; ik zag iedereen op de t/t beurs de plastic rollers gebruiken. ik gebruik nog braaf mijn deegroller..rara wat is het verschil??? ik werkte altijd met marsepein. wil vandaag fondant gaan proberen...(heel eng...) :Y

ik functioneer alleen op suiker...

2

Re: plastic roller of deegroller.

ik vind een deegroller (als het een houten is) wel veel meer plakken.
Een siliconen deegroller of een plastic roller, of een stuk pvc buis rolt goed en plakt niet.

Mijn website: Presentaart

3

aha, dank je wel voor het antwoord, het klopt het plakt maar ik loste het altijd op door plastic folie ertussen te leggen.. tjonge mijn verlanglijstje wordt langer en langer!!! :Y

ik functioneer alleen op suiker...

4

Het kan allebei hoor! ik zweer voor het grote uitrolwerk nog bij mijn houten deegroller. Hoe ouder hoe beter 'ie is omdat het vet toch een beetje in het hout trekt plakt 'ie dan steeds minder! En ja... ik was'm wel steeds af onder de warme kraan hoor, maar toch krijgt 'ie een beetje een vettig laagje.... beetje helpen door 'm in te smeren met crisco kan natuurlijk ook!
Voor het kleine uitrolwerk bijvoorbeeld bij het puzzelen heb ik een 'officiele' siliconen maar ook een pvc buis en dat werkt eigenlijk allebei net zo goed...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

Ik gebruik ook een pvc buis gewoon bij de Gamma of Praxis vandaan. Ze hebben grijze (beetje vies kleurtje) maar ook witte afvoerbuizen. Even op maat zagen, schuurpapiertje aan de zijkant erlangs en klaar is je roller!

6

ik gebruik de plastic Tupperware deegroller. kan je eventueel ook nog vullen met water om hem zwaarder te maken, of op te laten warmen of extra koud maken

7

Ik heb ook een pvc buis, gewoon lelijk grijs, maar wel lekker dik. Ze hebben vele maten!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

8

Ik zweer ook bij mijn PVC-buis! Ik heb hem in twee maten gezaagd: 20 cm voor het kleinere rolwerk en 40 cm voor de grote lappen. Sinds ik deze gebruik ligt mijn houten roller ongebruikt in de ovenla :).

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

9

Ik heb zo'n grote roller van 50 cm van PME, echt suuuuuper, rol zelf weinig :O maar was een investering voor mijn first assistant ;) :-D en die is er helemaal weg van, heel lekker glad is ie en vooral makkelijk voor grote lappen, was overigens niet echt vreselijk duur, 25 euro heb ik ervoor betaald.

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

10

Oh ben ik blij dat ik hier lees, was er nooit zelf opgekomen om een pvc buis te gebruiken! Even pappie lief aankijken :D

11

Ik heb nu dus ook een pvc-buis (naast een kleine collectie siliconen, houten en plastic rollers), ook erg handig voor andere doeleinden ;) (zie babbel na het bakken)
Ik hoor wel eens mensen die bang zijn dat pvc niet geschikt is om in aanraking te komen met consumptieve middelen (haha, fondant en marsepein dus :)), maar nu heb ik gehoord (betrouwbare bron, en ook nog gechecked!) dat waterleidingen van hetzelfde pvc-materiaal (dezelfde buizen, maar dan wat dikkere) worden gemaakt!
Hier stroomt ons drinkwater doorheen, dus veilig zal het zeker wel zijn!!!
Houten rollers zijn in professioneel gebruik niet toegestaan (en ook houten spatels), vanwege de hygiene, omdat het niet helemaal goed schoon is te krijgen. Nou denk ik dat het op zich wel meevalt (ik gebruik nog wel houten spatels om m'n eten te roeren hoor), maar goed, vond het toch wel het vermelden waard.

Mijn website: Presentaart

12

Ik ben ook maar een beginner. Maar ik heb mijn deegroller de kliko ingegooid. Hij verloor iedere keer splinters! Dus ga de tips hier zeker opvolgen en gewoon simpele pvc-buis halen!

13

ik heb de grote rolstok van wilton van 50 cm :) heel makkelijk met die ringen erbij. Al is het wel heel anders uitrollen dan met een deegroller/ een kleine rolstok. je bent er bij die wel zeker van dat hij gelijk is uitgerold en het gaat ook sneller vind ik. al geeft het wel een raar gevoel bij je polsen  :rolleyes:

Smart critiques, Stupid creates