Onderwerp: wie weet vullingen voor iemand met melkallergie?
Hoi allemaal,
Voor het weekend mag ik een taart maken voor iemand met melkallergie. Ik mag dus geen slagroom of melk gebruiken. Heeft iemand goede ide
http://www.taartwerk.nl
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » wie weet vullingen voor iemand met melkallergie?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoi allemaal,
Voor het weekend mag ik een taart maken voor iemand met melkallergie. Ik mag dus geen slagroom of melk gebruiken. Heeft iemand goede ide
- lemoncurd
- laagje chocolade (wit of bruin)
- botercreme (boter+suiker) event met een smaakje (mokka, chocolade, vanille)
- mag mascarpone? mascarpone+jam
- bebogeen caramel (ik denk toch niet dat daar melk inzit?)
Ik ga even voor je nadenken, tijdje terug zag ik dus allemaal recepten op google staan. Maar stom genoeg heb ik de site niet opgeslagen Als ik het weer weet dan plaats ik het !!!!
Ik wil proberen banketbakkersroom volgens oud recept met eitdooiers, bloem, vanille en suiker te maken maar dan met soyamelk. Heeft iemand hier soms al ervaring mee?
En anders misschien een soyatoetje?
In bebogeen zit wel melk, mascarpone is kaas en dus van melk gemaakt en in wittte chocola zit ook melk. Alleen puur is zonder melk.
Botercreme kan je maken met wajang. En dan een lekker smaakje erdoor. (Doe voor mijn melkvrije zoontje soms wat vanille escence erdoor, vindt ie heerlijk!!!)
Jam kan ook.
Succes!!
Mirjam
Ja, ik dacht al zoiets. Er vallen veel vullingen af. In bijna alle vullingen wordt wel room, slagroom of melk verwerkt. Gelukkig heeft de jarige een niet al te ernstige vorm, maar ik wil gewoon geen risico nemen.
Ik vind het leuker als hij gewoon een stuk taart kan eten, zonder dat hij een gedeelte er van moet laten staan. Want ja, hij kan natuurlijk ook om de aardbeienmousse van Koenie heen eten. Maar dat vind ik echt heel erg gemeen. Als je dan iedereen hoort, hoe lekker het is, en zelf mag je het niet eten!
Mmm, ik hoopte eigenlijk dat mascarpone wel kon. Ik ga in ieder geval ff wajang halen.
Banketbakkersroom zoals Tom Poes zegt met sojamelk maken kan goed hoor! Je kunt het ook met custardpoeder doen en daar een pudding van maken, lekker kersen ofzo erdoor of kersenvlaaivulling zoals je al voorstelde erbij, laagje pure chocolade eronder en smullen maar
En ja met sojamelk wordt het wel anders dan gewone volle melk zeg maar maar ik vind het zelf prima te eten (heb het jaren moeten eten en nooit geklaagd :-D)
Ik heb de botercreme zo ook al eens gemaakt met soyabooter en veel vanille erbij, was bijna hetzelfde van smaak.
Alleen puur is zonder melk.
Niet alle pure chocolade zo zonder melk. Bij de reformzaken hebben ze ook sojaslagroom.
Meiden, hartelijk bedankt voor alle adviezen. Ik ga ff naar de supermarkt en spulletjes halen.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » wie weet vullingen voor iemand met melkallergie?