1

Onderwerp: Paar beginnersvragen...???

Ik wil binnenkort mijn eerste taart gaan maken. Morgen ga ik hier naar de Boerenbond (=welkoop) om de biscuit mix van Soezie/kleurstof en marsepein te halen. Vandaag heb ik al lemoncurd gekocht bij de AH hier in de buurt. Deze vulling wil ik naast de bokkepootjesvulling gebruiken.
Kan dat?

Hoe snijd ik de taart om de lagen te vullen? Kan dat met een gewoon groot mes? Ik zie namelijk overal van die speciale "snijdraden" (weet de naam niet), en voor ik alles aan ga schaffen wil ik eerst kijken of ik het wel kan allemaal;-)

De botercreme, ik maak van de botercreme een dijkje zodat de bokkepootjesvulling niet weg kan lopen, toch? Moet dat ook bij de lemoncurd? En ik las ergens dat iemand de lemoncurd gemengd had met botercreme en als vulling gebruikt heeft. Kan dat of is het beter/lekkerder om de lemoncurd alleen te gebruiken.
Dan smeer ik de taart af met botercreme, ik heb geen paletmes. Kan het ook met een groot mes? (eerst warm maken toch?)
Doen jullie door de botercreme ook nog een smaakje?

Sorry voor al die vragen hoor? En als ik iets vergeet geef maar een gil!!

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

2

Re: Paar beginnersvragen...???

Ik weet niets over de combi van vullingen, maar wel over snijden en afsmeren, haha.

Het snijden met de speciale snijder, dat is dus inderdaad met draad, is echt een aanrader! Je zou het eventueel ook kunnen proberen door een dunne draad door je taart te trekken, maar mij is dat nog niet gelukt. Mijn snijder bevalt prima, met een gewoon mes zit ik hardstikke scheef. De snijder is er ook voor om gelijke hoogtes te houden.

Dijkje zou ik wel gebruiken, ook bij lemoncurd, weet je zeker dat je fondant of marsepein niet gaat smelten.
Je kan natuurlijk je taart afsmeren met een gewoon mes, als het maar glad en strak wordt. Alleen een paletmes is handiger, een deegschraper, of een of andere platte 'disc' kan ook.

Enne, vragen staat vrij, graag zelfs, want een ander leert er ook weer van!

Succes met je eerste taart en wel showen h

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Pooh schreef:

Ik weet niets over de combi van vullingen, maar wel over snijden en afsmeren, haha.

Het snijden met de speciale snijder, dat is dus inderdaad met draad, is echt een aanrader! Je zou het eventueel ook kunnen proberen door een dunne draad door je taart te trekken, maar mij is dat nog niet gelukt. Mijn snijder bevalt prima, met een gewoon mes zit ik hardstikke scheef. De snijder is er ook voor om gelijke hoogtes te houden.

Dijkje zou ik wel gebruiken, ook bij lemoncurd, weet je zeker dat je fondant of marsepein niet gaat smelten.
Je kan natuurlijk je taart afsmeren met een gewoon mes, als het maar glad en strak wordt. Alleen een paletmes is handiger, een deegschraper, of een of andere platte 'disc' kan ook.

Enne, vragen staat vrij, graag zelfs, want een ander leert er ook weer van!

Succes met je eerste taart en wel showen h

Liefs Martinique

4

Ik gebruik zelf nooit botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Marianne schreef:

Ik gebruik zelf nooit botercr

Liefs Martinique

6

Ik wist niet eens dat ze marsepein hàdden, dus ik durf daar niks over te zeggen om eerlijk te zijn :)
Maar van hun site:

Marsepein: kleurloze marsepein om zo op te eten of te kleuren en zelf figuurtjes mee te vormen voor de versiering van taarten.

Als het vergelijkbaar is met de marsepein bij Jamin is het wel lekker, maar niet echt prettig werken voor uitrollen en zo. Maar misschien ga jij ons heel wat anders vertellen straks :Y ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Update boerenbond.

Nou bij onze boerenbond hadden ze de marsepein en kleurstof niet op voorraad. De biscuitmix kostte 4,79 voor 1 kilo. Ik had wel een 20% kortingssticker, maar normaal dus 4,79.
Misschien handig om te weten, bij de webshop komen er neem ik aan nog verzendkosten bij.

Maar goed ik ga binnenkort toch bestellen bij de webshop, want ik moet toch marsepein hebben en kleurtjes. En dan ga ik misschien ook wel meteen de mix voor botercreme bestellen. Ik hoor van jullie daar lovende verhalen over. Nog iets wat ik echt moet bestellen daar?
Met uitstekers en gereedschap wil ik nog even wachten. Eerst maar eens kijken of het iets is voor mij;-)

Liefs Martinique

Berichten [ 7 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Paar beginnersvragen...???