1

Onderwerp: Vraagje...SPOED!!!!!

Ik heb een biscuit in de oven staan en hij moet nog +/- een half uur, maar hij begint nu al bruin te worden bovenop!! Wat moet ik hier aan doen????????? Ik heb een recept uit een taartentijdschrift en de oven staat op 200gr.
Alvast bedankt!

2

Re: Vraagje...SPOED!!!!!

ja je bent inmiddels een kwartier verder...maar ik zou maar snel de temperatuur omlaag gooien. 200 graden is erg hoog. denk dat het wel naar 150 kan aangezien er nog veel warmte in de oven zit
]groet corinne

Groet Corinne

3 Laatst bewerkt door nnicole1234 (01-11-2007 14:46)

200 graden voor een biscuit lijkt me erg hoog..ik begin eerst op 150 en doe de laatste minuten op 175 in een hete lucht oven. In een gewone oven zou dat 180 graden zijn.

Misschien temp terugschroeven ?

haha...we waren tegelijk aan het typen :)

4 Laatst bewerkt door Mieke Verheij (01-11-2007 14:47)

Dank je wel!! Het is een biscuit voor de verjaardag van m'n zoontje a.s zondag en aangezien ik morgen heel de dag weg ben, wil ik zoveel mogelijk voorwerken. En ik zag dat kapsel al helemaal de prullebak in verdwijnen! En aangezien het m'n eerste grote kapsel is....kreeg ik al helemaal de bibbers! Ik heb nog 17 minuten nu...!

Ik heb de temp. al teruggedraaid naar 150!!! Hij rijst ook als een gek!

Zou ik nu al kunnen kijken of-ie gaar is? Of kan ik de oven beter nog dichtlaten??

6

Tja... inmiddels ben je alweer een half uur verder, dus tussentijds openen gaat niet meer ;). Maar je kunt beter de oven niet tussentijds openen. Ik wacht altijd met het openen van de oven totdat de baktijd voorbij is. Doe je dat niet, dan heb je kans dat hij gaat instorten.

Enne... is je biscuit nog gelukt?

7

ben ook benieuwd of tie nog gelukt is...

Groet Corinne

8

En hoe is hij geworden??

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

Hiep hiep hoera!!!!!! Hij is gelukt!!! Heb 'm 8 minuten voor 't eind opengedaan en toen was-ie goed!! Ik had alleen even een probleempje: ik had hier gevraagd of ik een glazen ovenschaal met bloem moest bestuiven. Ik de bloem klaar gezet en de schaal dus wel ingevet, maar niet met bloem bestoven!! Gelukkig heb ik hem -op een heel klein gebroken stukje na- er heelhuids uitgekregen!!
Op naar de volgende klus: marsepein kleuren!!
Bedankt voor jullie hulp...!!

10

kijk dat is goed nieuws! succes met kleuren!
groet corinne

Groet Corinne