Onderwerp: Kwatta-taart met puzzels
Omdat ik nul ervaring heb met puzzelen, heb ik afgelopen week maar eens flink geoefend. Gisteren vierde mijn favoriete jeugdtheatergezelschap, Kwatta in Nijmegen, het eerste lustrum en daar werd ook het door mij geschreven jubileumboekje (da's namelijk m'n vak) De kleur van kwatta gepresenteerd. Ik dacht: die prachtige posters van kunstenares Ceseli Josephus Jitta lenen zich uitstekend om omgezet te worden in marsepein. En aldus geschiedde -zie www.kwatta.info om te zien of ik het er een beetje goed van heb afgebracht.
Het was een hels karwei en meteen een aantal dingen geleerd. Maar leuk dat het was, en een heerlijke afwisseling op al m'n computerwerk. Echt genieten!
Iedereen vond het helemaal geweldig - ze waren eigenlijk vergeten een mooie taart te bestellen, dus mijn verrassing kwam erg goed van pas. Er gingen zeker veertig, vijftig stukken uit (onderste laag is 32 centimeter breed, daar bovenop een 28 centimeter en nog een kleine laag). De vulling is (was, want het was een clean sweep) zwitserse room met een citroenzweem en goedgevulde kersenjam, afgesmeerd met botercreme met vanille.