1 Laatst bewerkt door msaris (29-10-2007 15:51)

Onderwerp: Kwatta-taart met puzzels

Omdat ik nul ervaring heb met puzzelen, heb ik afgelopen week maar eens flink geoefend. Gisteren vierde mijn favoriete jeugdtheatergezelschap, Kwatta in Nijmegen, het eerste lustrum en daar werd ook het door mij geschreven jubileumboekje (da's namelijk m'n vak) De kleur van kwatta gepresenteerd. Ik dacht: die prachtige posters van kunstenares Ceseli Josephus Jitta lenen zich uitstekend om omgezet te worden in marsepein. En aldus geschiedde -zie www.kwatta.info om te zien of ik het er een beetje goed van heb afgebracht.
Het was een hels karwei en meteen een aantal dingen geleerd. Maar leuk dat het was, en een heerlijke afwisseling op al m'n computerwerk. Echt genieten!
Iedereen vond het helemaal geweldig - ze waren eigenlijk vergeten een mooie taart te bestellen, dus mijn verrassing kwam erg goed van pas. Er gingen zeker veertig, vijftig stukken uit (onderste laag is 32 centimeter breed, daar bovenop een 28 centimeter en nog een kleine laag). De vulling is (was, want het was een clean sweep) zwitserse room met een citroenzweem en goedgevulde kersenjam, afgesmeerd met botercreme met vanille.

http://www.mswoord.nl/taart/Kwattaart.jpg

Groetjes, Moon

2

Re: Kwatta-taart met puzzels

Zo wat een onwijs aparte taart zeg! Is dit gepuzzeld???? Heb je het naderhand ingekleurd met verf? Echt onwijs mooi gemaakt!

3

Inderdaad, vertel vertel hoe heb je dit gedaan!!  Het ziet er zo prachtig uit!!  :thumb:

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

4

Wow, ziet er echt heel leuk uit hoor!

Groetjes Tweety!

5

WAUW!!! Dit is echt KUNST zeg, heel erg gaaf gedaan en ja wil natuurlijk ook weten hoe je dit gemaakt hebt!!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

6

Heel apart en bijzonder, ja hoe heb je dat gedaan?!

De Taartatelier en workshopruimte in Deventer, Zutphen, Apeldoorn en Raalte (Lettele, spanjaardsdijk 92B). http://www.zoetenzodeventer.nl. en  https://www.facebook.com/ZoetenZoDeventer

7

Nou, nul ervaring met puzzelen? Tjeemig wat een kunstwerk. Knap gedaan hoor.

8

Deze is echt heel bijzonder! Heel mooi gemaakt en ik ben ook heel nieuwsgierig :), dus vertel, vertel!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

9

Prachtig gemaakt!! Ja vertel..hoe heb je het gemaakt!!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

10 Laatst bewerkt door msaris (29-10-2007 20:42)

Dankjewel voor jullie complimenten, dames, ik ben toch wel gevleid dat sommige heel ervaren taartenbakkers het bijzonder vinden en ga ervan blozen :-)
Maar eigenlijk is het niet zo heel speciaal, zijn het vooral de oorspronkelijke tekeningen die heel bijzonder zijn, die echt kunst zijn, kijk maar.
http://www.mswoord.nl/taart/Kwattafiches.jpg
Die heb ik zo goed mogelijk gekopieerd, door heel goed naar het plaatje te kijken, door zo goed mogelijk op kleur te mengen en door her en der een heel klein beetje (poeder)verf te gebruiken, maar da's niet gebeurd op de plaatjes die je hier ziet. Heel kenmerkend aan de tekeningen van Ceseli zijn de bewust wat bibberige zwarte lijnen, die heb ik simpel nagemaakt met eetbare stift. Verder heb ik bij de rechtertekening alles in 1 laagje gemaakt en het daarna op een extra laag gelegd en uitgesneden (was de eerste). Bij de linker (de laatste, toevallig zitten ze nu naast elkaar) heb ik in niveaus gewerkt, te beginnen met een huidkleurige basis en haar paarse benen. De streepjes op d'r jurk zijn icing en lijken niet erg op het orgineel, maar dat is dichterlijke vrijheid, zullen we maar zeggen.
Er zaten zeven plaatjes op de zijkant, allemaal ongeveer 20-25 centimeter hoog. Eentje kon ik niet in de collage, verkeerde bestandstype.

Da's vast genoeg informatie, he? Als iemand nog meer wil weten: shoot.

En als iemand weet hoe ik kleine barstjes in de marsepein kan voorkomen of wegwerken: dat zou ik graag weten, want die zaten er nogal veel in. Dat is hierop niet te zien, maar op de detailfoto's (die ik er nog niet bij heb staan) wel.

Nou, bedankt allemaal voor jullie lovende woorden. Nu heb ik de laatste twee weken geboetseerd, ge3D'd en gepuzzeld en ik vind het allemaal superleuk. Nu de icing verder uitdiepen, want dat was niet echt een succes bij de eerste proefjes...

Groetjes, Moon

11

Wauw zeg, wat geweldig!
Je figuurtjes lijken supergoed op de originele!

12

De kleuren van de foto zijn overigens te flets, in het echt waren die hetzelfde als op de posters!

Groetjes, Moon

13

Hij is echt superdepupergeweldig. Kom vandaag superlatieven tekort...

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

14

Wauw!!!! Dit is Kunst!!! SUper gedaan!

15

tjee wat een supertaart! prachtig en dat zonder puzzelervaring! je bent je roeping misgelopen dame! tjee....kun je het niet allebei gaan doen...

ik functioneer alleen op suiker...

16

Wat een aparte taart. Super gedaan. Die zwarte omlijningen geven een heel speciaal en mooi effect!

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

17

Geweldig! Je zou niet zeggen dat je nooit eerder gepuzzeld hebt!! Heel erg mooi gedaan en ook de aparte afbeeldingen geven de taart een prachtig uiterlijk!

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

18

Prachtig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pluk de dag!

19

Blij dat jullie vinden dat ik talent heb. Ik ga er waarschijnlijk m'n vak niet van maken, ondanks de uitnodigingen, maar eens wat vaker een gekke, mooie, lekkere taart bouwen zie ik wel zitten!
Bedankt voor al jullie lieve reacties.

Groetjes, Moon

20

Zo, dat is pas origineel! knap gemaakt zeg, heel erg apart!

greetings, Natas

21

Echt heel bijzonder! Mooie tekeningen, maar ook heel knap nagemaakt!

Groeten Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

22

Origineeeeeel!!!!

En heerlijk om naar te kijken... je blijft kijken... ;) :Y

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl