Onderwerp: Toverstaf koekjes

Hoi Dames (en enkele heren),

Ik ga voor mijn dochter als traktatie op school de toverstaf koekjes proberen die ik hier al eens vorbij heb zien komen.  Maar nu is de vraag, hoe begin je daaraan?

Maak je eerst je koekjes en stop je het stokje erin als ze gebakken zijn?  Of moet je het stokje er al in steken voor ze de oven in gaan?  En verbranden die stokjes dan niet?  Hellup!!! Ik wil zo graag mooie stafjes voor Laura.

2

Re: Toverstaf koekjes

Ik heb er een bakblikje voor, maar krijg ze niet gaar. Daarover loopt momenteel ook een ander topic (van mij dus), bij bakken en vullen.
In dat blikje steek je het stokje er v

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Wat dachten jullie van even een mailtje naar Karentje, de koekjesfee uit Belgie..? Zij maakt regelmatig kunstwerkjes op stokjes!
En ze was zaterdag bij de demo's mijn buurvrouw en is ook in het echt heeeeeeel aardig!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

Karentje heeft al geantwoord op mijn vragen in het andere topic. Ik ga nu de koekjes proberen volgens haar aanwijzingen.

Groetjes, Carin

5

ik stop het stokje er na het bakken in, maar wel direct als het uit de oven komt.

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

6

Ja ik ook , direct na het bakken. Koekjes wel heel dik laten, anders steekt ge er een gat in.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

7

awel, ik bakte de stokjes altijd mee, waardoor plaatsgebrek ontstaat en de boel langzaam vordert.
Ik heb het nu ook eens zo gedaan, na het bakken er in steken en dat gaat veel beter, veel handiger !!!

8

Kun je werkelijk ná het bakken een stokje in een koekje steken????? Dan moet ik het koekje wel dikker bakken zeker? Kan ik dan echt van onderaf zo, hup, een stokje in zo'n koekje schuiven? Alleen een sateprikker? Of ook wel een dikker stokje (ik wil dan graag maiskolfprikkers gebruiken).

Sorry hoor, ik lijk ( :/ ) wel

Groetjes, Carin

9

Ik bak de koekjes dikte 8 mm en mijn stokjes zijn dikte 4 mm.

10 Laatst bewerkt door jolanda71 (08-12-2007 16:14)

Ik heb ze gemaakt en het lukt indd goed om het stokje direct na het bakken erin te doen.

Helaas heb ik geen idee hoe ik hier een foto moet neer zetten.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

11 Laatst bewerkt door jolanda71 (08-12-2007 18:21)

http://www.mijnalbum.nl/Album=FEYSMHXO

Wat doe ik fout? Kan iemand het mij vertellen?

Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

12

Hoi Jolanda,
Je kan je koekje in de koekjes parade zetten door op je foto te gaan staan met je cursor, dan klik je met rechts en kies je eigenschappen. Je kopiert de Url en die plaats je dan tusse[img]en[/img]. Mocht het niet lukken  kan je nog altijd even naar de plaatjes kijken in dit topic of je mailt me even.

13

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3OHVK7LJ.jpg