Onderwerp: Wat doe ik verkeerd??
Ik ben op dit moment cupcakes aan het bakken en ze staan nu in de oven. Nu staat er op het pak (cakemix van koopmans voor fijne cake gebruikt) dat je bij kleine taartjes een baktijd moet aanhouden van 15-17 minuten bij 150 graden voor een hete lucht oven. Dus net even gekeken na 15 minuten en ze zijn bij lange na niet gaar! Ik heb gewoon kleine cupcake vormpjes (van die voorgevormde papieren, die maat) Staat het dan helemaal verkeerd op het pak of moet de temperatuur hoger of is mijn oven niet goed?
Ik heb ook een aantal aparte vormpjes zoals een mini cakeblikje en een hart. Hoe weet je nou wat voor tijd je daarvoor aan moet houden? gewoon op de gok en dan maar kijken of het gaar is?
Vorige keer waren mijn cupcakes erg laag en nu heb ik er dus ietsje meer in gedaan en nou rijzen ze de pan uit (eentje zelfs letterlijk..haha) Ik heb wel een andere cakemix gebruikt, want ik was niet zo te spreken over de vorige... Blijkbaar terecht... Pfft... valt nog niet mee. je zou toch denken dat het bakken van een cupcakeje makkelijker zou moeten zijn als een grote taart!!!
Workshops fotografie en styling voor foodbloggers