1

Onderwerp: lolliekoekjes

Met welk type koekjesdeeg bakken jullie lolliekoekjes? Ik krijg de mijne namelijk maar niet gaar, al een paar pogingen gedaan, maar het lukt echt niet.
Ik bak met het enige koekjesrecept dat ik ken en altijd gebruik (zandtaart??), maar ik vroeg me af of het bijvoorbeeld met spritsdeeg (spuiten) beter gaat? Of een ander type deeg, harde wener ofzo, ik zeg maar wat.

Hoop dat het ooit gaat lukken want ik heb mijn dochter toverstafjes beloofd :s

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

2

Re: lolliekoekjes

Hoi Carin, de zandtaart koekjes zijn te zacht hiervoor. Ik weet dat Saskia (Dutchdecorator) een heel goed recept gebruikt echt bedoeld voor koekjes op stokjes enzo. Ook Karentje (Koekjesfee) gebruikt stokjes maar die gebruikt gewoon het recept van Peggy Porschen voor koekjes, kun je even bij de recepten kijken.

Ik denk dat sprits trouwens ook te zacht en brokkelig is (errug h

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3

Dat recept van PP heb ik weleens gemaakt, alhoewel niet op een stokje, maar die koekjes vind ik VIES. Helaas, die maak ik echt niet meer!

Enne, het is niet erg hoor dat je veel van koekjes weet :lol: , ik ben er alleen maar blij om! En jijzelf vast ook :lol:

Groetjes, Carin

Ik heb gisteren koekjes gemaakt volgens recept PP, ik vind ze ook niet lekker...
Ben dus ook reuze benieuwd naar een ander recept!!
Zal er ook eens  een ouderwets kookboek op na slaan..

groetjes,

5

Gelukkig dat ik niet de enige ben die de koekjes van PP niet lekker vind!

Ik ga eens harde wener deeg proberen, receptje zoeken eerst. Maar niet vandaag... ben 7 taarten aan het maken :D

Groetjes, Carin

6

Voor de mensen die die koekjes vies vinden, vergeten jullie niet het smaakje erbij toe doen ?
Ik giet er zeer royaal vanille-essence bij en dan zijn ze erg lekker. Zeker in combi met de glazuur.
Want uiteindelijk is dat maar een heel basis koekjesrecept. PP heeft dat ook niet uitgevonden of zo.
Je kan ze ook wat dikker laten opbollen met een klein lepeltje bakpoeder erbij.

Met enkel suiker,bloem,boter en een ei zit er nog niet zoveel smaak in.

7

Ik doe bij zandtaart toch ook geen smaakje? Nee, ik had er geen smaakje bij gedaan, maar ik wil ook geen uitgesproken smaakje aan een koekje.
het grootste probleem van de koekjes van PP vond ik dat ze zo keihard werden, je kon er echt een ruit mee ingooien. Maar nu ik daarover nadenk, dat harde is juist wel wat je nodig hebt bij lolliekoekjes :lol:
Ik ga eerst een keer harde wener deeg proberen, en anders t

Groetjes, Carin

8

Het smaakje is echt wel nodig want alleen die ingredi

ooooooooo.....inderdaad helemaal overheen gelezen!!!
ik vond de koekjes zo flauw !!! ga het gelijk opnieuw proberen...
verder waren ze prima van dikte en consistentie, dat is dus het probleem geweest bij mij!!

BEDANKT

Alice

Je zou eens moeten kijken op de site van Saskia(dutchdecorator) daar staat een recept voor NoFailSugarCookies en die is WEL lekker!!!!

11

Dat recept is eigenlijk zo goed als hetzelfde hoor, ook verhoudinggewijs. En daar zit ook vanille -extract in .
Het enige extraatje is het snufje zout en bakpoeder.
Het is ook gewoon een basis  suiker koekjesrecept en zonder de vanille gaat het ook niet echt veel smaak hebben.
En vanille extract of essence geeft nog net wat meer smaak door dan vanillesuiker (maar dat gaat ook)
En vanaf dit basisrecept kan je er smaak gewijs heel wat kanten mee opgaan.

Je moet ook denken dat deze koekjes echt voor glazuren bedoeld zijn en de glazuur geeft ook nog een smaakje erbij.