1

Onderwerp: Spandoek of 'zwevende' vlaggetjes. Wendy of iemand anders???

Ik wil graag weten hoe je dat doe om een naam op zo'n spandoek te maken of vb op vlaggetjes tussen twee bomen of stokjes???? Begrijp je wat ik bedoel?
In geval van het spandoek, gebruik je sat

2

Re: Spandoek of 'zwevende' vlaggetjes. Wendy of iemand anders???

Jammer dat ik je niet kan helpen :O Ik hoop dat je toch nog antwoord gaat krijgen.
(nu ik hem weer een beetje bovenaan heb gezet...:D )

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

3

Dank u Carina,
ofwel weet niemand wat ik bedoel ofwel kent alleen wendy de techniek.
Ik moet het pas voor eind november hebben maar ik vermoed dat er toch wat drooftijd in kruips dus zal ik maar wat experimenteren zeker?

4

ik heb weleens een vlaggetje aan een stokje gemaakt (op een piratenboot, in m'n album te zien)
Ik heb toen een fondant vlaggetje gemaakt, waarbij ik meteen een 'lusje' heb gemaakt voor het stokje, en ook meteen erin geduwd om de maat te hebben (dus je vouwt de fondant terug, en plakt die vast zodat je een lus krijgt, snap je?). Toen de vlag laten drogen en aan het einde past -ie over het stokje. Ik weet niet meer of ik het stokje had bekleed en dant toen de vlag niet meer paste of dat ik dat stuk maar niet meer bekleed had (dus de bekleding van de stok tot het vlaggetje laten lopen), maar houd dus rekening met extra ruimte daarvoor.
Ik weet niet wat je bedoelt met touwtjes.
Ik hoop dat je er wat mee kan, en anders weet ik idd niet wat je bedoelt ;)

Mijn website: Presentaart

5

Hai Karine,
Sorry dat ik niet gereageerd heb, de tijd dat ik alles wat gepost werd nog las is echt voorbij vrees ik. En te veel post en te weinig tijd. :O
Ik moest zelfs echt even in mijn album kijken welke nijn taart je bedoelde met vlaggetjes, hihi, wist niet eens meer dat ik dat gedaan had dus heb er echt flink over na moeten denken hoe ik dat had gedaan. :D :lol:

De banner bij de pooh taart is inderdaad met twee stokjes in marsepein. Dan de banner met tylose uitgerolt en meteen aan de prikkers geplakt en zo laten drogen. Dan zo in 1 keer in de taart gestoken, vooral niet te vaak koppakken en me rommelen, dan gaat het mis denk ik.
Bij de nijntje vlaggen heb ik de bomen met stokjes erin gedaan. dan tussen de stammetjes en het groene bolletje een stevig simdraadje geknoopt en die in de taart gestoken. dan de vlaggetjes in wiebervorm gesneden en dus over het simdraad heen gevouwen en dichtgeplakt.
Ik hoop dat je eruit komt, succes ermee hoor. :D

6

ja hoor snap hem helemaal !!!!
Ik weet nog niet welke ik van de twee ga gebruiken maar het wordt alvast een poohbeertaartje eind november. Bedankt hoor!!!!

7

sorry maar wat is simdraad??

bedankt,