1

Onderwerp: kleurstof

ik maak voor heel erg veel mensen cupcakes in verschillende kleuren. Hiervoor haal ik kleurstof bij een chocolaterie, maar ik heb geen idee hoeveel kleurstof ik nodig heb om 10 cupcakes felgekleurd te maken. Misschien kan iemand hier mij helpen, zodat ik snel kan beginnen aan het bakken. Alvast bedankt!

2

Re: kleurstof

Ga je ze bekleden met marsepein/fondant of glazuur of ..?
Dan zou ik gewoon steeds een beetje kleurstof erbij doen tot dat je de kleur mooi vind.

Of bedoel je hoeveel kleurstof je nu moet kopen om te gaan kleuren?

3

Oh! ik moest niet bij bekleden zijn, foutje, maar ik denk dat je dit misschien ook wel weet:
Ik wil 10 cupcakes in het groen, dus dat het beslag felgroen wordt. En ook graag voor een gewone rechthoekige cake uit een vorm van ongeveer 24 cm lang.
Ik wilde graag weten hoeveel ik dan moet kopen, en kan ik beter poeder of vloeibare kleurstof gebruiken?
groetjes mug55

4

Ik vind kleurgel het makkelijkst om mee te werken, en dat zit gewoon in kleine potjes, weet niet precies hoeveel ml.
Je hebt er maar weinig voor nodig (voor felgroen misschien iets meer, misschien ook wat geel er door doen om het fel te krijgen?) dus als ik jou was zou ik gewoon 1 zo'n potje kopen, en je kunt het altijd nog gebruiken om andere dingen te kleuren.

Deze kleurgel is ook te koop in de webshop. :Y

5

dankjewel, dan weet ik voorlopig genoeg =)