1

Onderwerp: herfsttafereel met pompoenen

Voor morgen wilde ik een simpel taartje maken aangezien ik niet veel tijd heb. Een vriendin komt langs met haar dochtertje om ons beider kind verjaardagen nog te vieren, en daar hoort natuurlijk taart bij! Deze pompoentaart had ik al in mijn hoofd sinds ik een half jaar terug het boek gekocht heb, en nu vond ik een mooie gelegenheid.

Jammer is dat ie met alleen botercreme is afgewerkt eigenlijk, want ik ben dol op marsepein eromheen.... Dus ik ga de blaadjes denk ik maar rangschikken op mijn eigen puntje haha

Hij is gevuld met zwitserse room die ik nog over had van de auto en een laagje jam. cake is om 20.25 u de oven ingegaan, en hij staat inmiddels al in de koelkast. Soms kan ik het wel snel gelukkig.

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZJHPMGU7.jpg[img]

groetjes ciska

2

Re: herfsttafereel met pompoenen

ik wil weer eens te snel...
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZJHPMGU7.jpg

3

hij ziet er trouwens klein uit maar het is toch een 20 cm taartje!

gr ciska

4

Ik vindt het heel mooi. Vindt het best wel geinig met alleen botercreme aan de buitenkant. Pompoen op sneeuw lijkt het wel

Groetjes Tweety!

5

Hoi hoi!

Ziet er heeeeeel leuk uit, lief met die kleintjes bovenop!
Wat was dan de reden dat je 'm met alleen botercreme bedekt hebt? Was het voorbeeld zo???

En het geeft de mens inderdaad weer "moed" he, als sommige taartjes snel en ook nog eens zo goed gemaakt kunnen worden, snap ik helemaal ! :Y ;)

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

6

:Y Ik vind het ook heel erg mooi zo met alleen de botercr

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

Wat een leuke pompoenen!!!!
Geinige taart!

8

Ik vind m ook erg leuk.. wellicht had je botercreme nog een heel licht herfsttintje kunnen krijgen, nu is het inderdaad een sneeuwwit landschap waar ze in liggen.
Maar je pompoenen vind  ik super!

9

Ik vind het eigenlijk wel zo zo een keer wat anders. Moet zeggen dat het wel wat heeft! Je pompoentjes zijn echt heel erg schattig!

10

die ziet er heeeeeerlijk uit!!

Je hart fluitsert, luister goed!

11

Ziet er superlekker uit, mooie kleine pompoentjes ook!!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

12

Leuk! Die pompoentjes zien er zo leuk uit!!!

13

Grappig, op amerikaanse sites zie je best veel taarten die met buttercream icing versierd zijn ipv met fondant/marsepein. Ik vind het hartstikke leuk, al was het mischien met een kleurtje nog leuker geworden. De pompoentjes vind ik echt super gelukt, wat een schatjes!!

14

Ik vind t ook wel eens wat anders, leuk zo met de botercreme, en die pompoentjes zijn echt supergoed gelukt, erg leuk!

Groetjes Amy
Taartjes kijken? Ga naar: www.sweetpie.mijnalbum.nl of www.smultaartjes.nl

15

Ziet er heel leuk uit!

Groetjes bea

16

Ik vind het mooi zo hoor, maar als je zelf marsepein lekker vindt, dan maak je toch gewoon een volgende keer een marsepeintaart met pompoenen...? Voorbeelden zijn er vooral als inspiratie, vind ik altijd; niet om na te maken, maar om uit te gebruiken wat je zelf wil. Maar nogmaals: ik vind 'm hartstikke mooi!

Groetjes, Moon

17

ik vind ook zo heel mooi, weinig tijd en toch iets moois. knap hoor!

groetjes hanane
O..ja kijk ook op http://olalataarten.mijnalbums.nl

18

bedankt voor alle leuke reacties!! Sorry dat ik zo laat reageer, ben druk geweest van de week...

Nou Koenie, hij stond zo in het boek Feestelijke Taarten. Ik vond de taart mooi zoals hij bedoeld was met de botercreme, ook de kleur zo, dus vandaar..

En Moon , je hebt wel gelijk hoor, was het ook bijna met marsepein van plan, maar ik wilde toch echt liever eens wat anders proberen, kun je ook weer van lere. Zo ben ik erachter gekomen dat botercreme opgedroogd een ander uiterlijk krijgt en een beetje "knapperig"wordt aand e buitenkant, grappig en lekker!

groetjes Ciska

19

Wat een prachtig effect zo met die botercr

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."