1

Onderwerp: glucose vervangen door???

dag lieve mensen....

allereerst.. wat een geweldige site is dit!!  5 jaar geleden begon ik met taarten bakken en vond het helemaal geweldig...  maar nu ik deze site heb ondekt heb ik helemaal geobsedeerd!!! wat hebben jullie me toch aangedaan :) ik bak nu 2 of 3 keer in de week!!!!  waarom heb ik dan geen foto gestuurd?? omdat het er niet uitzag!! maar nu wil ik voor de verjaardag van mijn nichtje een hello kitty taart maken met fondant alleen vraag ik me af of ik glucosesiroop kan vervangen door iets anders???  wie o wie helpt mij???

groetjes taartengek...

2

Re: glucose vervangen door???

Het hangt er een beetje vanaf waarom je het wilt vervangen; als het is omdat je geen glucosestroop hebt, kun je het zelf maken door glucosepoeder (Dextropur bij de drogist vandaan) met water in te dikken tot een stroopachtige massa.

Er zijn ook wel recepten voor fondant zonder glucosestroop; volgens mij staan er een paar in de rubriek 'ingezonden recepten' en anders is marshmallowfondant misschien een optie?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

bedankt voor je snelle reactie... ik wilde het eigenlijk vandaag maken maar heb geen glucosepoeder in huis.. kan je het niet vervangen door honing of its anders?? of vervangen door suikersiroop??  is helemaal weglaten een optie misschien??

4

Nee, ik geloof niet dat ik het zou weglaten en ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet of gewone suikerstroop hetzelfde effect heeft.... Ik kom glucosestroop, al dan niet zelfgemaakt, toch wel in bijna elk rolfondant-recept tegen...

5

toch bedankt... wachten tot morgen dan maar he :)

6

Hello Marianne , iedereen ,
't Zal wel simpel zijn maar ik had het graag van de eerste keer goed !
Extra woordje uitleg om glucosestroop te maken van poeder . Welke verhouding water/poeder ?? Welke stand van vuur ( kookplaat ) ? Ik heb namelijk 100gr stroop nodig om een ganache te maken ! Groeten , EddyV

7

Glucosestroop maak je door een gelijke hoeveelheid water en glucosepoeder op laag tot matig vuur in te dikken.  Voor 100 gram stroop zou ik beginnen met 100 gram water en 100 gram poeder. Denk ik... (ik maak normaal gesproken van alles graag wat meer zodat ik zeker weet dat ik genoeg heb ;) )

Maarre, voor ganache heb je niet pers

8

http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … adeganache

Dit is het recept op onze site, het is hetzelfde als dat van Lara (we kregen toestemming om het op de site te zetten).

Voor iedereen die dat nog niet wist: de populairste vullingen van het forum staan nu ook in de receptensectie van het forum!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!