Onderwerp: biscuitmix mistlukt
heb net een kapsel gebakken maar is niet gerijzen heb de biscuitmix van de webshop en heb 10 minuten op hoogste stand gemixt en daarna 2 minuten op laagste stand.
wie weet wat ik verkeerd heb gedaan.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » biscuitmix mistlukt
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
heb net een kapsel gebakken maar is niet gerijzen heb de biscuitmix van de webshop en heb 10 minuten op hoogste stand gemixt en daarna 2 minuten op laagste stand.
wie weet wat ik verkeerd heb gedaan.
Kan misschien aan je oventemperatuur liggen. Hoe warm en hoe lang bak je. Ik mix trouwens inmiddels 7 min op de hoogste stand en 3 min op de laagste. Maar in de oven:
15 minuten op 150 graden
15 minuten op 160 graden
15 minuten op 175 graden
Bedankt voor het reageren, ik ga het vandaag proberen want het was nu een zielig plakje.. Ik bak wel in een hete luchtoven van de magnetron maakt dat nog wat uit of zo, normaal gaat alles er goed in dus een beetje vervelend want ik wil een taart maken voor mijn nichtje ze wordt 25 en is gek van pooh. Nogmaals bedankt
Ik heb hier wel eens gelezen dat die mixen "kapot" kunnen gaan als ze te lang worden gemixt (daarom durf ik het pak wat hier al een half jaar in de kast staat maar niet te gebruiken). Ze rijzen dan niet meer goed.
Misschien was dat het?
Ik heb hier wel eens gelezen dat die mixen "kapot" kunnen gaan als ze te lang worden gemixt (daarom durf ik het pak wat hier al een half jaar in de kast staat maar niet te gebruiken). Ze rijzen dan niet meer goed.
Misschien was dat het?
Nou, volgens mij loopt dat wel los hoor! Ik heb dat in elk geval nog nooit meegemaakt en ik gebruik vrijwel altijd mix. In dit geval denk ik dat de oven het probleem is. Misschien wordt ie te heet of juist niet heet genoeg....Was hij niet helemaal niet gerezen, of eerst wel en daarna ingestort? Was hij gaar of niet? Of juist een beetje te hard/droog aan de bovenkant?
Groetjes, Jozien.
Even nagezocht op het forum maar het ging toen om ongare stukken in het biscuit. Iets anders dus, sorry.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=10595
Volgens mij was hij iets gerezen en daarna teruggezakt, de smaak was lekker maar hij was erg compact, dus totaal niet luchtig. En erg laag je kon hem niet door de midden snijden dus ook niet vullen, graag jullie reactie hiervoor.
Ik heb ook een hetelucht oven en het werkt goed en ook de mix van de webshop.
Ik doe dan 8 minuten op hoogsnelheid mixen, daarna 2 minuten laag smelheid mixen. Hetelucht op 160 graden de cake op de laagste stand in de oven.
Met de silicon vorm was het een plat cake geworden, maar de metalen bakvorm werd het echt hoog. Misschien dat het daar aan ligt?
Ik ben ook een beginner dus ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Heb je ook de juiste verhouding mix en bakblik gebruikt? Hier KLIK vindt je de aanbevolen hoeveelheid mix voor de verschillende maten bakvormen.
Sucess!
ik heb het nog een keertje geprobeerd en is nu een hoge mooie taart geworden.
heb eerst de eieren gemixt en daarna de mix er doorheen gespateld.
Dat is mooi! Ben heel benieuwd naar de eindresultaat!
het kan misschien ook aan de eieren liggen. Op het recept staat geloof ik 5 eieren. Maar je kunt ze beter afwegen omdat eieren erg van maat kunnen verschillen.
Hoi,
Ik heb nu een biscuitgebak in de oven staan, maar hij komt maar niet omhoog? Ik heb het bovenste recept van deze pagina gebruikt.. http://www.deleukstetaarten.nl/bakken.html
Is er iemand die weet hoe dit komt of komt hij nog omhoog? Hij staat er nu zo'n klein half uurtje in.. Alvast bedankt voor het antwoord..
Sanne
Edit: hij is niet omhoog gekomen , lekker plat gebleven.. Ga maar even een nieuwe poging wagen..
hallo
Ik ben een beginneling ,en mijn biscuit wil maar niet lukken De
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » biscuitmix mistlukt