1

Onderwerp: fondant...marsepein?

misschien een domme vraag, maar als niewelingetje ben ik wel benieuwd wat nu het verschil is tussen fondant en marsepein..qua smaak, en qua bewerking ( welke werkt makkelijker?)

en dan nog een vraagje...zijn mascerpone en monchou vergelijkbaar qua smaak?

groetjes andrea

2

Re: fondant...marsepein?

voor de fondant en marsepein kan je het beste de zoekfunctie gebruiken, en volgens mij staat het zelfs bij de FAQ's!

Mascarpone en monchou zijn wel anders (vooral kwa structuur, maar ook wel smaak), maar wel vergelijkbaar vind ik.

Mijn website: Presentaart

3

fondant is zoeter en ik vind het zelf minder lekker, maar dat is een kwestie van smaak. Verder hardt het uit als je het laat drogen. Marsepein wordt wel wat minder soepel als je het laat drogen, maar niet echt hard.
Ik vind marsepein lekkerder werken, maar anderen zweren weer bij fondant. Dat is een kwestie van uitproberen.

groetjes Crystal
Mijn taarten zien? -->Crystal's creaties

4

Niet alle fondant hardt uit hoor, Ballina bijvoorbeeld blijft zacht. Verder is het inderdaad een kwestig van smaak, zowel  met het opeten als met het verwerken.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Wat ik nog wel zeggen wil...
Mijn allereerste ervaringen met marsepein dateren uit mijn jeugd van de sinterklaaskikkers...brrrr...dus...ik lust geen marsepein zei ik altijd... tot ik met deze hobby begon ;)

De marsepein die ik nu gebruik van de webshop (niet die kant en klare opgerolde rollen uit duitsland (!) is echt superlekker om de taart...
Voor mij ook geen fondant maar marsepein (of een combinatie daarvan)