1

Onderwerp: stapeltaart vervoeren

Ik weet dat over het vervoeren van een stapeltaart al het een en ander gemeld is, maar toch ben ik er nog niet helemaal uit.
Ik moet voor volgende week een bruidstaart van 2 lagen maken. Het is de bedoeling dat de taart opgehaald wordt en nog 1,5 met de auto vervoerd moet worden. Ik wil de taart het liefst natuurlijk zelf helemaal klaar maken en in elkaar zetten. Mijn vraag is dan ook: kan ik de 2 lagen gewoon op elkaar vervoeren (en erbij zeggen dat ze niet te hard moeten remmen enzo ;))? Of kan ik de lagen toch beter apart meegeven en dat ze hem dan toch zelf in elkaar moeten zetten. Mijn voorkeur gaat dus uit naar de eerste, maar ik weet niet of dat kan.
Hopelijk is er iemand die me kan helpen??? Alvast bedankt!

Groetjes
Jiska

2

Re: stapeltaart vervoeren

Als ik jou was zou ik hem helemaal klaar en af maken. Dan weet je zeker dat hij afgeleverd wordt zoals jij heb bedoeld had.
Dan zou ik vragen of er iemand mee kan komen bij het halen, zodat de bijrijder de taart op schoot kan houden, met name voor de bochten. Het is dan best een lange zit, 1 1/2 uur met een taart op schoot, maar ja. Liever teveel voorzorgen dan te weinig.

Succes ermee.

3

Lydia, bedankt voor je tip! Het lijkt me inderdaad een hele goede oplossing en als de berijder dan niet al te hard door de bochten scheurt, komt het vast wel goed ;).

4

Hoi Jiska, je kunt de taart het beste gewoon achterin de (lege) kofferbak zetten, gewoon gestapeld is geen enkel probleem het is ook maar 2 lagen daar gebeurd echt niks mee hoor. Je kunt bij de blokker van die anti-slip matjes kopen daar kun je hem gewoon opzetten, dan staat ie echt superstevig (en kun je wel harder dan 50 rijden ;) ). Veel sukses h

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"