1

Onderwerp: spoed hulp nodig..bij 1e mos...taart

ik ben bezig met mijn eerste mos...eh. taart van de site maar eh.. hoe stevig moeten de eiwitten worden geklopt en hoe stevig en hoe lang moet ik de dooier en suiker kloppen (10 minuten?) en hoe klein is klein en hoe gooi ik het bij elkaar hoe ziet het er dan uit; en laatste vraag; ik heb alleen een 24 cm vorm kan dat ook nog goed aflopen in het resultaat????
help is er iemand online???
alvast bedankt voor de hulp!
groetjes irene evy

ik functioneer alleen op suiker...

Re: spoed hulp nodig..bij 1e mos...taart

hoi ik maak altijd bisc taart dus weet het niet exact maar ik heb het recept gelezen en mij lijkt het opkloppen tot het eiwit stijf is dus net als met schuimpjes maken

succes

gr monica
En mijn website is in de lucht www.monicake.nl

3

je bent dus een biscuit op de koude manier aan het bereiden.

eigeel en suiker schuimig kloppen tot het een lint achterlaat, dus als je erdoor gaat blijft het heel even zichtbaar, de suiker moet eigenlijk opgenomen zijn door het eigeel.
eiwit stijfkloppen tot het stijf is, daar staat niet echt een tijd op ...

dan voorzichtig beide met elkaar mengen en de GEZEEFDE bloem en aardappelzetmeel doorspatelen, niet kloppen want dan maak je de luchtbelletjes erin kapot ...
en dan in je ingevette en bebloemde vorm gieten (2/3)

in een vorm van 24 cm (in de veronderstelling dat het een hoge vorm is) zou ik 5 eitjes, misschien 6 om hem echt hoog te krijgen gebruiken.
en dan 20 minuutjes op 175° bakken.

Succes!

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

4

dank je! (nou heb ik alleen nooit schuimpjes gemaakt..hihi) ik heb het nu in de oven staan en tja... nu wachten op het resultaat; ik maak altijd biscuit maar wilde eens iets anders...
bedankt voor je reactie!

5

hoi Belluna, jammer mijn taart kan ik dus wel weggooien. ach. dan ga ik het nu gewoon nog een keer proberen... blijft de hoeveel bloem, boter etc wel allemaal hetzelfde voor een 24 vorm en hoef ik dan alleen meer eieren te gebruiken?
wat een goede uitleg! had er al de pest in..maar nu heb ik weer zin! wist niet dat moscovisch gebak een koude biscuit was! weer wat geleerd :Y
hartstikke bedankt. en wil je nog even het antwoord op bovenstaande geven (hoeveelheden van de rest van de spullen?)
groetjes irene

Sorry...domme vraag... maar hoezo is moscovisch gebak een koude biscuit???

7

eh dat weet ik ook niet dat stond toch bij belluna als antwoord?

8

sorry, ik was ervan uit gegaan dat het hier over een kapsel , dus biscuit ging.

recept: 1 ei - 30 gr fijne suiker - 27 gr bloem (geen zelfrijzende) - 3 gr aardappelzetmeel

telkens vermenigvuldigen naar nodig...

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

9

Moskovisch gebak en biscuit zijn twee verschillende recepten.
Bij moskovisch gebak sta je allemaal moeilijk te doen bij je gasfornuis omdat er het warm moet zijn.

Biscuitdeeg mix je ei en suiker net zo lang totdat je inderdaad 'n dik lint krijgt vanaf je gardes en dan spatel je voorzichtig de bloem met of zonder maizena (ik gebruik altijd zelfrijzend bakmeel) onder elkaar en dan kan het de vorm in.

Moskovisch gebak is iets te lang geleden.