1

Onderwerp: toefjes maken van botercreme

hoe komt het dat ik met een spuitmond geen mooie toefjes kan maken met botercreme? ik heb geen spuitzak maar wel zo'n 'spuittube'. het zijn gewone spuitmondjes in plastic. als ik spuit dan komt er een gewone bol uit, in de plaats van een mooie toef. zijn er die dit ook meemaken? tips zijn welkom!

Re: toefjes maken van botercreme

Zit er wel zo'n geribbeld randje aan die spuitmondjes????

3

ja er zit een geribbeld randje aan. maar het is van plastic en die tube lijkt op een soort reuze injectie naald. ik begrijp niet waarom ik er geen mooie toefjes mee kan maken.

4

En als je het spuitmondje in een spuitzak doet lukt het dan wel? Het lijkt me dat je met zo'n tube niet goed voelt wat je doet....

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

5

volgens mij heb je geen goeie kwaliteit van spuitmondje ...  en dan kan je ook geen mooie toefjes gekomen.

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

6

ik heb die tube en spuitmondjes in de GB warenhuis gekocht. ik zal eens moeten kijken naar andere misschien dat ze dan toch lukken.

7

ik heb ook nog geen spuitzak en doe het met zo'n ding als jij ook hebt maar mij lukt het wel...is je botercreme wel goed zacht?!

8

Ik denk dat je zoiets hebt...
http://www.wilton.com/store/site/produc … F5AB81D536

Misschien is de inkeping bij je kartels niet groot genoeg?
Probeer het anders eens met opgeklopte slagroom....

Ik zou het anders ook niet weten :S

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

9

inderdaad het is bijna het zelfde, alleen is er geen hengel om op te duwen. het is een 'grote spuit' zeg maar. ik ga eens anders spuitmondjes proberen. misschien dat het dan beter lukt. toch bedankt voor jullie hulp!

10

Karen75 schreef:

ik heb ook nog geen spuitzak en doe het met zo'n ding als jij ook hebt maar mij lukt het wel...is je botercreme wel goed zacht?!

ik mix zeker heel lang hoor. ik denk niet dat het aan de botercreme zelf ligt, maar aan de spuitmondjes.

11

is je botercreme niet TE zacht? dan zakt ook alles in.. dus ik gebruik hem recht uit de koelkast

12

het is niet alleen zo bij de botercreme , ik kan ook geen mooie toefjes met opgeklopte slagroom maken. als ik spuit komt er net zo'n 'bal' uit en geen mooie toef. ik ga eens veranderen van spuitje en een spuitzak met andere spuitmondjes aanschaffen. hopelijk lukt het dan. allemaal bedankt voor jullie hulp!