1

Onderwerp: Van uit de verte mooi dicht bij minder

En mijn oudste zoon zei: Ok, niet slecht Ik had alleen beter van je verwacht mama.
Maar ja hij mocht kritiek hebben!!  :-) Hij heeft me geholpen met het uitwerken van de maten enz. Ik heb de taart gemaakt terwijl hij op werkweek was met school. Hij heeft dus alleen de foto's gezien.
Deze taart was de tweede taart gemaakt voor de vader van mijn kinderen.
Afgelopen vrijdagavond ben ik met de twee jongsten naar engeland gereden (via Frankrijk) Zaterdag was er een suprice party voor hem. Waarvoor ook deze taart was gemaakt. Iedereen was "well impressed"
De trein is gemaakt van een rijke fruit taart. Dus sorry koenie geen vullingen ;) hij was bekleed met eerst een laag marsepein daarna een laag fondant. (engelse manier)
Aangezien er veel taart over was er een peron bijgemaakt alleen die was wel te hoog voor de trein.  Viel hun gelukkig toch niet op. Zaterdag avond met de boot terug. Snacht kwamen we errug moe thuis. De laatste paar dagen veel geslapen.

http://tkfiles.storage.live.com/y1pEmngKuuYpoR8V8auoj46bQcOtvt-x-wYDOEpcpZsHg9CTOhMq7ORd5XrAow5x5G6Bo_WiIwRGW8

groetjes Francisca

2

Re: Van uit de verte mooi dicht bij minder

Ik vind hem helemaal geweldig. Doet me een beetje denken aan de Zweinsteinexpress!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

3

Als ik hem zo op de foto zie dan zeg ik: Jouw zoon mag wel beter kijken hoor! Want ik vind deze taart heel mooi gemaakt. Nou hoop ik niet dat de achterkant er niet uit zie, maar die zal ongetwijfeld net zo mooi zijn.........
Klasse!

En 2 lagen bekleding, echt Engels, maar je moet er van houden, ieuw!

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Oooh, haha, "ik had beter van je verwacht"?!!
Jouw zoon mag dan echt niet naar mijn taarten kijken hoor!!
Ik vind die van jou echt helemaal super!! Superstrak en helemaal af! :thumb:

Hihi, ik moest ook even wennen aan die Engelse manier van bekleden... Wat vind jij daar zelf van? Smaakt dat wel? En doe jij het altijd op de Engelse manier of alleen voor Engelsen? ;)

5

Nou, Francisca! Wat een lef heeft die zoon van je! (is dat die van die beertjes vorig Taartenevenement?)
Hij is super!!! En oke het perron is wat hoog maar dat krijg je met die verzakkingen door de steenkoolmijnen die ervoor zorgen dat deze trein kan rijden!!!
En die fruitcake, maak je die zelf of laat je die overkomen uit Engeland? (Heb er vorig jaar ook een gemaakt en ik vond het wel lekker, als een van de weinigen.)

6

Whaaah, kan je zoon het beter dan? Daag hem uit!!!! Wat een geweldige taart zeg, een stilleven is het!

7

Nou niks aantrekken van je zoon  ;)  , ik vind het het SUPER geworden. :thumb:

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

8

Erg leuk geworden!
Ik zou alleen doodsangsten uitstaan tijdens de reis.....

9

Zo h

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

10

Wow, wat een mooi taart!

Engels bekleden is heel anders he?
Weet je, voor de trouwtaarten doen ze dat ook, en de hoogste taart (van 3) bewaren ze altijd voor de doop van de kleine .. en dat blijft lang goed omdat het 2 lagen bevat.

Groetjes Tweety!

11

Leuk, die trein. Vind hem gaaf. Vast een hele hoop werk.

Groetjes, Jennie

Wat de toekomst brengen moge,.......
Groetjes, Jennie

12

Volgens mij mag hier toch wel trots op zijn. Mij lukt het in ieder geval nog niet!

13

Dat is een echte ouderwetse Engelse trein, gaaf zeg!!

@ Tweety: en vaak ook een heleboel drank, dat zorgt ervoor dat het "smeuïg" blijft!

Je hart fluitsert, luister goed!

14

Nathalie schreef:

Nou, Francisca! Wat een lef heeft die zoon van je! (is dat die van die beertjes vorig Taartenevenement?)
En die fruitcake, maak je die zelf of laat je die overkomen uit Engeland? (Heb er vorig jaar ook een gemaakt en ik vond het wel lekker, als een van de weinigen.)

Hallo,

Leuke reacties! Nee de zoon die comentaar gaf is mijn oudste van 17. Hij is een pietje precies en er missen dus wat specifieke detailes. Zoals de kolen en een paar lijnen aan de zijkant van de trein.
Ik bak al mijn fruittaarten zelf. Maak ze dus ook een 3 maanden van te voren. en overgiet ze met een lading alcohol.

(Minke Hihi, ik moest ook even wennen aan die Engelse manier van bekleden... Wat vind jij daar zelf van? Smaakt dat wel? En doe jij het altijd op de Engelse manier of alleen voor Engelsen?)

Ik vindt de fruit verschrikkelijk smaken maar ja die engelsen willen bijn niet anders. Wel vindt ik het bekleden gemakkelijker omdat je met veel dikkere lagen werkt.
Meestal is de fruitaart voor engelse mensen ook al zijn er een paar nederlanders die het ook errug lekker vinden.

groetjes Francisca

15

Fruit of niet hij is prachtig !
Leuk dat je zoon zo kritisch is, hij zegt dat je NOG beter kunt en dat ie dat zegt adhv zo'n mooie taart is wel een geweldig compliment !

16 Laatst bewerkt door Franky (24-10-2007 16:36)

haha Nicole Edward staat hier achter me en zegt Zie zo moet je het zien!  Ik zag het zelf ook zo hoor want ik vind het leuk dat hij zo kritisch kan zijn.

groetjes Francisca

17

Nicole heeft eigenlijk gelijk dat je zoon je een groot compliment maakt, al moet je er even over nadenken ;). Toch vind ik deze echt helemaal geweldig en ik zie absoluut geen ontbrekende details en een hoog perron is alleen maar gemakkelijk met instappen ;):lol:!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

18

PRACHTIG !!!!!

... en dat van die vulling is je ruimschoots vergeven hoor... ;)

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

19

Wauw, een prachtige taart! Ontzettend leuk!