1

Onderwerp: rolfondant soorten

Hallo allemaal,
Ik heb even het bomen en bos gevoel als ik alle soorten fondant zie. Zelf gebruik ik eigenlijk altijd de regalice rolfondant van de webshop. Maar nu zie ik ook allemaal andere soorten zoals Ballina paste-to-cover, petinice rolfondant, ballina gumpaste, ballina modeling past en ballina pastillage. Is er iemand die ze allemaal heeft geprobeerd en mij kan vertellen of er verschil in zit? Ik begrijp dat de laatste drie voor andere doeleinden gebruikt worden, maar heeft iemand die danook echt alle drie liggen voor verschillende onderdelen van de taart?

Groetjes, Patricia

groetjes, Patricia

2

Re: rolfondant soorten

Ik gebruik zelf altijd ballina-past-to-cover. Die is vrij zacht en blijft ook zacht. Het droogt dus niet uit en wordt niet hard op een taart. Ik vind het zelf wel prettig dat het zacht blijft  en de smaak is ook goed. Het nadeel is wel dat je sneller kans hebt op scheuren, maar die kun je weer makkelijk wegwerken omdat het zacht is.

Groetjes
Jiska

3

Re: rolfondant soorten

RegalIce, Petinice en Ballina zijn verschillende (rol)fondantsoorten met allemaal hun eigen voor- en nadelen. Petinice en RegalIce drogen sneller uit/op dan Ballina. Ze smaken ook allemaal n

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag