1

Onderwerp: suikerbakkerspoeder of poedersuiker

Nou had ik altijd de suikerbakkerspoeder uit de webshop, maar een keer (uit nood) een zak poedersuiker bij de Zegro meegenomen. Nou dacht ik altijd dat suikerbakkerspoeder fijner was dan poedersuiker, maar dat was eigenlijk niet het geval. Maar mijn botercreme is niet zo lekker als het altijd was, lang niet zo romig, zou dat aan het gebruik van de poedersuiker kunnen liggen?

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

2

Re: suikerbakkerspoeder of poedersuiker

Ik weet niet beter dan dat het hetzelfde is. Misschien dat de zak van de Zegro (waar zit die trouwens?) wat geperster was en daardoor korreliger. Had je het gezeefd?

Ik haal m'n balen altijd bij Planet Cake. Op de zakken staat suikerbakkerspoeder maar op de website staat poedersuiker. Vandaar waarschijnlijk mijn redenatie dat het hetzelfde is.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

3

laatst had ook al ieman het gevraagd hier, dus dat is nog wel terug te vinden.
Suikerbakkerspoeder is hele fijne suiker
Poedersuiker is hele fijne suiker met anti-klontermiddel toegevoegd. Nu vind ik (en zoals bleek, meerdere mensen hier), poedersuiker juist klonteriger, en ze zeggen dat je beter suikerbakkerspoeder kan gebruiken voor icing etc, maar met poedersuiker gaat het ook hoor, heb ook 5 kilo gehaald en ga dat niet weggooien.

Mijn website: Presentaart

4

Zegro zit in de spaanse polder in Rotterdam.

Het gekke is dat de poedersuiker juist heel erg fijn is, fijner dan de suikerbakkerspoeder. Volgende keer de suikerbakkerspoeder maar weer gebruiken en kijken of het verschil maakt. De roomboter bij de AH is nl ook veranderd, dus misschien dat het daar wel aan ligt!!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!