1

Onderwerp: bewaren van geboetseerde fondant

Hallo, ik ben een beginner dus misschien is het wel een enorm stomme vraag maar.... als het goed is krijg ik vandaag of morgen mijn bestelling fondant, kleurstoffen enz. binnen. Als ik dan wil gaan boetseren en /of plaatjes maken kan ik die dan kant en klaar bewaren voor later gebruik?? In plastic?? Of is er een betere manier??

Groetjes Petra

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

2

Re: bewaren van geboetseerde fondant

Puzzelplaatjes bewaar ik altijd in een luchtdicht plastic doosje, de stapel3 van de tupperware voor vleeswaren werkt goed, haha.

Als ik iets boetseer, dan zet ik het altijd onder mijn glazen stolp. Nou werk ik alleen met marsepein, maar volgens mij kan het met fondant ook.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

3

Hoe lang kan je dan bewaren zodat het nog bruikbaar is?? Is dat gewoon net zo lang als het fondant houdbaar is??

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

4

ik weet niet hoe lang, maar ik heb soms dingen zeker wel 3 maanden onder mijn glazen stop bewaard, als het alleen maar fondant is en goed luchtdicht verpakt is.

ook de tuppervleeswarendoosjes zijn bij mij nu heel veel in gebruik (en niet voor vleeswaren, maar voor puzzelplaatjes, kleine bloemetjes en lettertjes).

groetjes Kitty

er is altijd wel een reden voor taart

5

Wat een goede vraag Petra, was ik namelijk ook heel erg benieuwd naar!
En Kitty, bedankt voor de tips. Dat maakt het een stuk makkelijker als je ver van te voren wat decoraties alvast kan maken en bewaren. Scheelt weer een hoop in tijd.

Groetjes Tweety!

6

Hoi Petje<
Heb jij die taart gemaakt? Petje af hoor!!! goed gedaan.

Gr Gurdie

Taartie La Mama