1

Onderwerp: kasteel torens vraagje

Wederom jullie hulp gevraagd :D
Ik mag een roze prinsessenkasteel maken (jeeej :D), en ik heb al heel veel ideetjes (afgekeken ;) en samengevoegd), alleen vraag ik me af hoe ik de torens het beste kan maken.
IJshoorntjes met botercreme/icing heb ik weleens gezien, maar ik wil graag gouden torens :)
Ik dacht ijshoorntjes met icing, en dan er gewoon overheen spuiten als gladde laag, maar zou dat lukken?
Of liever cake op maat snijden en dat bekleden (dan kan ik zelf de grootte bepalen namelijk), heeft iemand dat gedaan en daar do's en don't van??? :)
Alvast bedankt weer, zonder jullie ben ik nergens ;)

Groetels :)

Mijn website: Presentaart

2

Re: kasteel torens vraagje

ik heb al eens marsepein rond horentjes gedraaid en deze iets korter gemaakt, zagen met een steakmes ;) 
icing heb ik ook al is gebruikt maar daar had ik dan van die gekleurde bolletjes overgestrooid..

veel succes!

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

3

Hey Masch, torendaken van cake zijn wel behoorlijk zwaar hoor dan heb je wel stevige dikke torens  eronder nodig (en die zijn niet zo meisjesachtig ;) ), maar het kan natuurlijk wel. Je kunt ook de ijshoorntjes met fondant bekleden, platte (rechthoek zeg maar) van je sugarshaper nemen (de grootste) en dat om de toren wikkelen, van onder af beginnen ;), zorgen dat het al geel is en daarna of verven of dusten met goudpoeder.

Sukses h

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

4

ja daar heb je wel gelijk in Lara :)
Hoe heb jij dan die mooie vorm gekregen op dat moorse paleis???

Het nadeel is dat ik in het midden een 'dikke' toren wil zetten, met uiteraard een groter dak, maar misschien dat de bevriende cafetaria-eigenaar nog wel ijshoortjes groot formaat voor me heeft :)
Ik ga er nog wel even over denken (meestal komt het wel in orde uiteindelijk).

Bedankt voor jullie meedenken :)

Mijn website: Presentaart

5

ik heb nog nooit torentjes gemaakt maar kun je ze niet van fondant (of marsepein) maken met genoeg tylose erin en van te voren op laten stijven?

Desnoods maak je de maat eerst van stevig karton, daaroverheen bakpapier en dan je fondant (of marsepein?)

In de webshop is ook spul te koop wat keihard wordt ik geloof dat het pastillage heet...... misschien kan dat ook...... ik heb het spul ook en wel geprobeerd, maar vond het persoonlijk erg korrelig, dus er nog niet echt verder mee geexpirimenteerd.

ben benieuwd of dit een goeie tip is!

groetjes KiT (Kitty)

er is altijd wel een reden voor taart

6

mascha schreef:

Hoe heb jij dan die mooie vorm gekregen op dat moorse paleis???

Ik heb ze van cake (gewone hotelcake) gemaakt en bijgesneden, goed eerlijk = eerlijk, Julio heeft dan even gedaan :-D, ik heb ze daarna bekleedt wat tig keer zoveel werk was als het snijden, tja, goeie werkverdeling hebben we hier ;) :-D

En ja je kunt inderdaad gewoon van karton ook malletjes maken en met pastillage of fondant met veeel tylose dat bekleden en daarna goud schilderen.

Massieve torens van fondant zou ik niet doen, heb ik even getest en waren toen echt mega-mega-zwaar en ging ook giga-veel fondant in (beetje zonde ;) ).

Ben benieuwd hoe ie eruit komt te zien!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

Of die nieuwe set van Wilton kopen en dan heb je allemaal torens in verschillende maten!!!