1

Onderwerp: Ovenvraag

Ik heb een electrische oven gekocht maar de beschrijving ontbreekt.
Moet ik hem nou op boven, onder of op boven

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

2

Re: Ovenvraag

Even een foto, misschien is het zo duidelijker:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TJXGEWAV.jpg

Ik had hem eerst 10 minuten op 150 gezet en daarna op 175. Het biscuit wilde maar heel langzaam rijzen en hij is ook maar net gaar. De zijkanten en onderkanten zijn heel licht van kleur, normaal is het veel donkerder.
kan ik hem ook beter op 200 graden zetten?

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

3 Laatst bewerkt door Naära (19-10-2007 09:09)

Ik zet mijn oven (hetelucht) altijd op boven en onder. Werkt prima. Hou gewoon de standaardtijden aan zoals ze in de recepten staan.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

4

Phoe, kan je de beschrijving niet downloaden ergens op het net. Ik zou kiezen voor boven en onder, maar ervaring heb ik er helaas niet mee, want ik heb een heteluchtoven.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

5

Bien schreef:

Phoe, kan je de beschrijving niet downloaden ergens op het net. Ik zou kiezen voor boven en onder, maar ervaring heb ik er helaas niet mee, want ik heb een heteluchtoven.

helaas kan ik dat niet vinden, heb ook nog nooit van het merk gehoord: Master

Groetjes Petra,

6

IK gebruik ook boven en onder, maar zet temperatuur zeker 10% lager of minder en tijd veel en veel korter. Ik zet liever er dan 'tig keer 'n paar minuten bij, dan dat m'n taart droog of nog erger zwart is.

7

lager lijkt me juist niet handig omdat hij er al met al zeker een uur heeft ingestaan voor een taart die anders hooguit 45 minuten hoeft. En na dat uur is hij eigenlijk nog niet helemaal goed.

Groetjes Petra,