1

Onderwerp: Champagne taart

Ik zou zo graag een champagnetaart maken, maar dan met dat heerlijke luchtige kapsel van de webshop-biscuitmix.

Kun je de mililiters water vervangen door champagne? En is dat dan genoeg voor een champagne-smaak?

En hoeveel champagne kan ik ongeveer op een taartje van 18 cm doorsnee tremperen, zonder dat ie te klef wordt?

Als iemand nog een recept heeft voor champagnetaart-kapsel (from scratch, zeg maar), dan hou ik me aanbevolen!
Want de Bijenkorf geeft zijn recepten niet prijs, hahaha..!

Grtz,
Lampiaozinho

2

Re: Champagne taart

er is een lekkere champagne vulling bij de recepten, de moeite om uit te proberen!

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

3

Is dit niks: http://www.deleukstetaarten.nl/kerst.html ?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Dank voor de tips, zo'n vulling is zeker de moeite waard en ga ik ook zeker een keertje uitproberen.
Alleen zou ik willen weten of iemand champagne verwerkt heeft in het kapsel, dus in het deeg zelf.
Grtz,
Lampiaozinho

5

Lampiaozinho schreef:

Dank voor de tips, zo'n vulling is zeker de moeite waard en ga ik ook zeker een keertje uitproberen.
Alleen zou ik willen weten of iemand champagne verwerkt heeft in het kapsel, dus in het deeg zelf.
Grtz,
Lampiaozinho

geen ervaring mee aangezien in mijn kapsel zelf maak, maar wat ik wel al gedaan heb is gesauceerd met witte wijn (met suikersiroop bij) en dat gaf wel een -lekker- extra smaakje, misschien kan je het zo doen ....

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!