1

Onderwerp: Zo'n crimper hè.........

hoe gebruik je die? Ik heb het idee dat je daarmee je fondant sloopt, maar het ziet er toch wel redelijk heel uit op die taarten die ik zie.

Ik heb hem al een paar maandjes in huis, nog netjes met het elastiekje eromheen, want ik vergeet hem steeds te proberen.

(durf dus gewoon niet)

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

2

Re: Zo'n crimper hè.........

Ja ik had 'm ook al lang liggen voor ik 'm gebruikte...;)
Op de I love Cake beurs zag ik dat ze het elastiekje er omeen lieten toen ze 'm gebruikten...hahah...die had ik er dus afgehaald als ik dat niet had gezien.

Tien heb ik eerst een stukje marsepein om een doosje heen gelegd en even geprobeerd om te zien hoe hard/zacht ik knijpen moest/kon zonder dat het scheurde.
Daarna op de taart en ik moet zeggen..het viel e niet tegen.

Wel vind ik het gebruik van een crimper alleen mooi op een taart met een hele mooie rechte rand aan de bovenkant (maar dat is persoonlijk natuurlijk)

Hieronder een foto van de taart die ik ermee gedaan heb.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FTVNODF3.jpg

3

Oh ja.. een crimper.. die heb ik ook nog ergens liggen.
Als ik hem heb gebruikt laat ik het ook weten :+

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

hahaha, heb ook zo'n handig ding en nog nooit iets mee gedaan...

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

5

Twee keer gebruikt nu. Heel voorzichtig begonnen. Je zit helemaal niet zo gauw door het fondant heen. Het elastiekje kun je verplaatsen om daarmee de grootte/diepte van de crimp te regelen. Waar je extra op moet letten is dat je de crimper "loodrecht" inknijpt. De boven- en onderkant mogen niet ten opzichte van elkaar verschuiven. Ik moet er ook nog meer mee oefenen.

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."