1

Onderwerp: rolfoundant of marsepein

hallo,
Ben ik weer ik wil graag een barbie taart maken voor mijn dochtertje wat kan ik het beste gebruiken rolfoundant of marsepein.Ik ga zo en zo een oefentaart 24 cm rond maken om te oefenen en heel belangerijk of hij lekker smaakt .En wat kan ik het beste gebruiken voor te vullen 1 laag 4 vruchten jam en  1 laag botercreme???? Ik heb de barbie taart al gezien op de site erg mooi hopen dat hij ook zo mooi word bij mij.En de icing waar op moet ik die spuiten als ik het nog niet op de taart wil spuiten en eerst wil laten opdrogen en daarna wil gebruiken???
Alvast bedankt voor de info.
groetjes fleur

groetjes fleur

2

Re: rolfoundant of marsepein

Hoi Fleur,

de meningen over fondant of marsepein zijn hier op het forum nogal verdeeld. Persoonlijk vind ik marsepein fijner om mee te werken omdat fondant bij mij nogal eens scheurt.

De vulling kun je natuurlijk zo uitgebreid of simpel maken als je zelf wilt. De door jou genoemde viervruchten jam en botercreme is simpel maar niet minder lekker dan bijvoorbeeld een vulling van slagroom met bokkenpootjes en coffee cream.

De icing kun je spuiten op bakpapier en het daarop laten drogen. Het is wel heeeeel kwetsbaar, dus leg het weg voor de grijpgrage handjes van je dochtertje...

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

3

Ik ga natuurlijk lekker tegen Koenie in ;) , marsepein vind ik 3 keer niks, geef mij maar fondant........
4-vruchtenjam en slagroom
4-vruchtenjam en botercreme
verse vruchten met slagroom
verse vruchten met botercreme

Weet je, bijna alles is lekker in taart! Zelfs toetjes, zoals de mona-puddingen!

Voor het laatste ben ik het juist weer heel erg met Koenie eens, haha. Op bakpapier, zeker een paar dagen laten drogen en kids vinden het erg lekker, dus inderdaad: verstoppen!

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Hier nog iemand die graag met marsepein werkt....fondant vind ik sneller scheuren en plakt meer aan je handen!!
Daarbij komt ook nog eens dat wij hier marsepein gewoon lekkerder vinden!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken