1

Onderwerp: chocolade-hulstblaadjes

Hallo,
in een donkerbruin verleden heb ik eens een recept gezien van een chocolade-achtig goedje wat je met een kwastje op (hulst)blaadjes kon smeren om zo chocoladeblaadjes te maken. destijds zag ik het nut er niet van in, maar inmiddels is het zover met mij dat ik niet weet hoe ik de kerst moet doorkomen zonder zelfgemaakte chocoladehulstblaadjes...
Ben er via de zoekfunctie al wel achter  dat je de bovenkant moet besmeren, het steeltje eraf moet ahlen en veel geduld moet hebben. Maar het recept kan ik niet vinden, wie heeft het voor me (heeft geen haast hoor, ik heb nog wel even voor het kerst is!)

Alvast bedankt!
Risly

2

Re: chocolade-hulstblaadjes

Ik zou denken: gewoon met gesmolten chocolade.
Maar ik ga dit onderwerp wel even goed in de gaten houden, want echt 100% zeker van mijn zaak ben ik niet ;)

3

Re: chocolade-hulstblaadjes

Ik heb in een ver verleden wel eens chocoladeblaadjes gemaakt en begon aan mezelf te twijfelen toen ik in jouw topic las dat je de bovenkant moet besmeren. De onderkant toch! Daarom heb ik het even opgezocht. Bron: Blue Band kookboek gebak: "Was en droog echte blaadjes, bijv. van hulst, en bestrijk deze aan de onderkant met gesmolten chocolade zonder toevoegingen. Laat de chocolade op een koele plaats koud en hard worden. Wip de chocoladeblaadjes met de punt van een mes voorzichtig van de echte blaadjes los." Ik heb er toen geen steeltjes afgehaald. Op het bijpassende plaatje in genoemd kookboek zitten ze er ook gewoon nog aan.
Hopelijk kun je hiermee vooruit!

Groetjes,

Ria

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."