1 Laatst bewerkt door nnicole1234 (15-10-2007 10:08)

Onderwerp: Ruzie met cupcakes

Ik gebruik het recept van Nigella voor de cupcakes maar wat een gevecht is het zeg...

Het beslag zier er goed uit en ik spuit het met een snoepzak in de cups die ik in een siliconen bakvorm heb gezet.
De cakejes rijzen mooi omhoog maar de laatste paar minuten storten ze in en blijft een randje aan de vorm hangen waardoor ze zompleet scheef in de vorm zitten.
En alsof dat nog niet alles is....de papiertjes laten ook nog eens los :S

Iemand tips voor me ???

Ik heb nu de overstand van 175 naar 150 gebracht..en de cups in een metalen vorm gezet..misschien dat dat al ietsje beter gaat ???

Oh sh.. terwijl ik naar de keuken terugloop om te kijken hoe het met mijn cakejes gaat die in de oven staan bedenk ik me dat ik vergeten ben om melk toe te voegen... :grr:
Zo wordt het natuurlijk zeker niks als ik me niet aan het recept hou :D

Hmmm...en nou wordt het nog gekker...die cakejes zonder melk met een lagere temp en afgebakken de laatste paar min op 175 zijn het mooiste geworden (ooi vlaf in elk geval en blijven ook in het cupje
Ik zal dr vanmiddag eens foto's van maken...ik snap er helemaal niks meer van :S
Nou ja, als je nog meer tips hebt hoor ik het HEEEEEEEEL graag !!!! :Y

2

Re: Ruzie met cupcakes

Ik heb net gister een ladingvan 48 cakejes gebakken en dat ging als volgt. Oven op 180 graden (elektrisch), beslag mixen, beetje melk erbij, totaal ongeveer 3-4 minuten gemixt. In de papieren vormpjes (zaten in siliconen-vorm) met 2 lepeltjes. In de oven, na 15 minuten even omgekeerd zodat de cakejes die vooraan stonden nu achteraan staan, nog zo'n 10 minuten en dan eruit. Ze waren wel iets ingezakt, maar niet veel. Zo heb ik 48 cakejes gemaakt, prima gelukt.
Dus als je het nu zo doet: dan werkt het, hihi.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Ik kan je niet helpen, ik gebruik altijd simpele cakemeel van Koopmans en dat gaat altijd goed. In plaats van de melk doe ik een extra ei erin (wij hebben standaard nooit melk in huis namelijk). Dat geeft Meneer Koopmans ook aan op het pak, dat dat kan.
Ik bak cupcakes in zowel een siliconen- als een metalen blik. Het geeft bij mij geen verschil. Wel heb ik me eens laten vertellen dat je de oven juist wat hoger moet zetten als je papiertjes loslaten. (Mijn man zou zeggen, hoger, oke dan tillen we hem op :lol:  )

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

Ik had vorige week ook dat van een aantal cupcakes de papiertjes loslieten, maar
niet bij allemaal, en ik had er ook zo'n 48 gebakken.
Ook heb ik dat de cakejes die achterin staan hoger worden dan die voorin het blik
dus ik ga dat omdraaien ook eens proberen......
Maar verder lijkt me toch dat je alles goed doet.......Ik haal ze ook direct uit het blik
tegenwoordig als ze klaar zijn, en laat ze op een bord ofzo afkoelen.

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

5

Super recept he ik maak deze ook regelmatig en lukken goed maar die tip om ze om te draaien ga ik ook eens doen. Er staat hier een cupcake rek met 24 cupcakes klaar om gedecoreerd te worden.

6

Inmiddels (na het bakken van div ladingen ;) ) ben ik er denk ik achter waarom mijn papiertjes loslaten..
Die cakeje waar het papiertje bij losgelaten is zijn gebakken met de siliconen-vorm en die vorm is van smaller dan de metalen.
Dus de papiertjes zitten wat strakker in de vorm dan dat ze zijn als ze gewoon (nog ongebruikt)op tafel liggen.....
Dus..die laten dan ook makkelijker los :D
Wat kan het leven toch eenvoudig zijn soms he ? Gewoon even nadenken :S
Nou de rest nog hahaha...

7

ikzou willlen dat de papiertjes es wat makkelijker los zouden laten...grinnik. IK vind het altijd zo'n gepeuter om je cakje uit het papier te krijgen.

Erika

8

Ik gebruik het recept van Nigella ook meestal ZONDER melk en dat gaat prima!!! Verder zijn al je andere problemen/vragen beantwoord geloof ik....

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

9

Ik las op een andere site (geloof die van Lara) dat zij geen basterdsuiker maar gewone, fijne suiker gebruikt en geen vanillesuiker maar smaakstof en verder eerst de suiker en de boter mixt en daarna pas de ei en als laatste de meel toevoegd en bij de meel niet echt meer kloppen...

Zou dat nog verschil maken ?
Ik heb nu alles in een keer bij elkaar gedaan en een minuut of 4/5 gemixt op hoge stand.

(Ik moet zeggen Marlies, dat de cupcakes zonder toevoeging van melk er nog het beste uit kwamen ;) )

10

Lara...je hebt mijn humeur gered !!!!!
Haha..en je weet niet eens waarom :)

Ik heb net cupcakes gemaakt volgens JOUW recept EN ZE ZIJN PRACHTIG !!!!

Ik sta weer helemaal heppiedepeppie in de keuken, de kinderen zijn je dankbaar dat ze weer een lieve moeder terug hebben en mijn man baalt dat er geen mislukkelingen meer voor het graaien liggen op het aanrecht ;)

Groetjes !!!

11

Ik mix bij het recept van Nigella ook altijd eerst de boter en de suiker... Daarna om en om de meel en het ei en tussendoor de vanille suiker. De melk vergeet ik bijna altijd omdat ik vaak optimel framboos in huis heb. Dat is dus echt niet te eten met die melk..... ;) dus dan maar zonder.... Misschien moet ik het recept van Lara ook eens proberen... Ben benieuwd!!

12

ik heb vandaag de cupcakemix uit de webshop vandaan geprobeerd. Echt een lekker luchtig cakeje die goed te versieren is. Kinderen waren vandaag weer helemaal blij en vroegen of we morgen weer cakejes gaan versieren...

13

nnicole1234 schreef:

Lara...je hebt mijn humeur gered !!!!!
Haha..en je weet niet eens waarom :)

Ik heb net cupcakes gemaakt volgens JOUW recept EN ZE ZIJN PRACHTIG !!!!

Ik sta weer helemaal heppiedepeppie in de keuken, de kinderen zijn je dankbaar dat ze weer een lieve moeder terug hebben en mijn man baalt dat er geen mislukkelingen meer voor het graaien liggen op het aanrecht ;)

Groetjes !!!

Haha Nicole, nou hartstikke fijn joh en ik had je wel even heppiedepeppie willen zien :-D
Enne na het lezen van dit berichtje begin ik de dag ook weer helemaal heppie!!

En ja ik gebruik gewoon fijne tafelsuiker, wel zo makkelijk ;) maar voor de vanille kun je ook de gewone vanillesuiker gebruiken hoor. En ja ik mixt aan het eind heel weinig en laat ook de melk wel eens weg hoor of gebruik maar 1 eetlepel (we hebben hier normaal geen melk alleen soja).

Hoop dat ze alllllemaaaaal super worden vanaf nu!! :-D Wel sneu voor je man ;) :-D

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

14

marlies schreef:

Ik mix bij het recept van Nigella ook altijd eerst de boter en de suiker... Daarna om en om de meel en het ei en tussendoor de vanille suiker. De melk vergeet ik bijna altijd omdat ik vaak optimel framboos in huis heb. Dat is dus echt niet te eten met die melk..... ;) dus dan maar zonder.... Misschien moet ik het recept van Lara ook eens proberen... Ben benieuwd!!

Hi Marlies, volgens mij doen we verder helemaal hetzelfde hoor, ik mixt alleen zodra de eieren erdoor zitten nog heel kort en mixer op lage stand...

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

15

Lara M. schreef:

Hi Marlies, volgens mij doen we verder helemaal hetzelfde hoor, ik mixt alleen zodra de eieren erdoor zitten nog heel kort en mixer op lage stand...

:shhh: zeg dat nou niet.... anders heb ik gen goed excuus om meer cupcakes te maken..... ;)